داستان منع به‌کارگیری سگ نگهبان در مجلس ایران

نورالدين پيرموذن

در سال پایانى مجلس ششم قرار براین شد که مجلس از ساختمان قدیمی سنا به ساختمان جدید بهارستان منتقل شود.

غالب نمایندگان با توجه به فضاى ناامن اطراف ساختمان بهارستان و تهدیدهاى مکرر نمایندگان اصلاح‌طلب با این انتقال مخالف بودند که بنابه اصرار هیئت رئیسه چند روزى جلسات مجلس ششم در بهارستان تشکیل و بعد به بهانه تکمیل نبودن تجهیزات آن مجدد به مجلس سنا برگشتیم.

آغاز به کار مجلس هفتم در ساختمان سنا صورت گرفت و بعد از شش ماه تصمیم به انتقال به بهارستان گرفته شد که تا به امروز هم جلسات مجلس و کمیسیون‌ها و نیز ملاقات نمایندگان با مراجعین در مجموعه همین ساختمان صورت می‌گیرد.

یک روز صبح زود که وارد مجلس شدم، دیدم یکی از کارپردازان مجلس که از جلسه هیئت بیرون امده بود ، نکته‌اى از شرح جلسه ان روز را ( البته با خنده!) نقل کرد که به‌دنبال حمله داعش به مجلس حیفم آمد بازگو نکنم:

در آن جلسه حراست و حفاظت مجلس پیشنهاد استفاده از سگ‌هاى تربیت شده در مبادى ورودى مجلس را مطرح می‌کنند و توضیح می‌دهند که این سگ‌ها توان بالاى کشف مواد انفجارى و مواد مخدر را دارند، که با مخالفت شدید حداد عادل رییس مجلس روبرو می‌شوند.

حراست و حفاظت که متوجه علت مخالفت آقای حداد می‌شوند اضافه می‌نمایند که استفاده از این سگ‌ها فقط در درهای ورودی نمایندگان و مراجعین استفاده خواهد شد و شامل در بزرگ حیاط مجلس که مخصوص رییس و نواب رییس هست نخواهد شد که این بار با مخالفت شدیدتر نایب اول مجلس،آقای باهنر، روبرو می‌شوند.

باهنر می‌گوید لباس‌هاى من معمولا تا ظهر بوى دود می‌دهند و سگ هم که رییس و نایب رییس نمی‌شناسد! اگر سگ ناگهان وارد صحن علنی مجلس شد و لباس مرا گرفت چه کسی جوابگو خواهد بود فلذا لطفا سگ بی سگ!

شاید اگر استفاده از سگهای تربیت شده مورد تصویب قرار گرفته بود امروز ١٧ نفر از هم‌وطنان ما زنده بودند!

*نماینده مجلس ششم و هفتم

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »