سپاه پاسداران: حمله به دیرالزور با مجوز شورای عالی امنیت ملی نبود

زیتون– سپاه با انتشار دومین بیانیه در مورد حمله موشکی به دیرالزور در سوریه، «صدور مجوز» این حمله از سوی شورای عالی امنیت ملی را تکذیب کرد.
حسن روحانی، رییس جمهور، شب گذشته گفته بود که حمله موشکی سپاه با مجوز شورای عالی امنیت ملی بوده است.
در این بیانیه آمده است که عملیات موشکی «لیله القدر» در سلسله مراتب نظامی و با هماهنگی «ستاد کل نیروهای مسلح» و تحت امر «فرمانده کل قوا» انجام پذیرفت. آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در سلسله مراتب نظامی «فرمانده کل قوا» نیز هست.
در این بیانیه همچنین تاکید شده که کلیه مراحل شناسایی و جمع آوری اطلاعات پیرامون وضعیت مقرها و موقعیت دولت اسلامی (داعش) در منطقه دیرالزور، صرفا توسط عوامل میدانی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرایندی دقیق و مطمئن صورت پذیرفت و در اختیار نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۸ خردادماه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به «مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست های تکفیری» در دیرالزور سوریه، «عاملین جنایت تروریستی اخیر تهران را مجازات» کرد.
سپاه در بیانیه ۲۸ خرداد تایید کرده بود که در پی اصابت ۶ موشک به چهار هدف دقیقا ۶۵ نفر کشته شده‌اند. همچنین به گفته سپاه قدس ۱۷ تن از این افراد به دلیل اصابت موشک به یک بیمارستان و سه ون آمبولانس کشته شده‌اند. ۲۷ نفر نیز به دلیل حمله به یک مدرسه کشته شده‌اند.
چهارشنبه، ۱۸ خردادماه طی دو حمله تروریستی به آرامگاه آیت‌الله خمینی و مجلس ۱۷ نفر کشته و نزدیک به ۵۰ نفر زخمی شدند؛ دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این دو حمله را برعهده گرفت.
استان دیرالزور در مرز سوریه و عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »