حمله مجدد آیت‌االله خامنه‌ای به سند ۲۰۳۰ یونسکو

 

زیتون– آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلام، در مراسم افطاری با جمعی از استادان، نخبگان علمی و پژوهشگران دانشگاه، بار دیگر به مخالفت با سند آموزشی ۲۰۳۰ یوسنکو پرداخت.
به گفته او «الزام آور» نبودن این سند آموزشی غیر قابل باور است؛ چرا که «تمام این سند باید» است و اینکه می‌گویند «الزام‌آور نیست» سطحی‌نگری است؛ هرکدام از این‌ها که تحقق پیدا نکند، به‌عنوان نقطه‌ منفی حساب می‌شود و امتیازهایی از کشور سلب می‌شود.
رهبران کشورهای عضو سازمان ملل متحد، در سپتامبر ۲۰۱۵ در اجلاس این سازمان متعهد شدند تا اهداف دستور کار جهانی توسعۀ پایدار ۲۰۳۰ را که نتیجۀ یک فرآیند گسترده مشورتی در سطح جهانی بود، در سیاست‌گذاری کلان ملی خود از اول ژانویۀ ۲۰۱۶ اجرایی کنند. این دستور کار دارای ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف ویژه است.
یونسکو که به عنوان یک نهاد بین‌المللی در امر آموزش شناخته می‌شود، اجرای هدف چهارم توسعۀ را به عهده دارد که به سوی آموزش و یادگیری مادام‌العمر با کیفیت، برابر و فراگیر برای همه مطابق «سند توسعه پایدار۲۰۳۰ » قدم برمی‌دارد.
مخالفت با این سند از ۱۷ اردیبهشت سال جاری در دستور کار رهبر جمهوری اسلامی و طیف هوادار او قرار گفت. تخریب دولت به دلیل پیوستن به این سند که بارها رییس جمهوری و سخنگوی دولت در خصوص غیرالزام‌آور بودن آن سخن گفتند، یکی از برنامه‌های اصلی ستاد انتخاباتی ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بود.
آیت‌الله خامنه‌ای، در مراسم افطاری امشب تاکید کرد که مسئله‌ «تبیین سند ۲۰۳۰» یکی از کارهای اساتید است. او در ادامه ضمن اذعان به مهم بودن این سند آموزشی گفت: «این جزوی از یک سند بالادستی سازمان ملل است؛ سند توسعه‌ پایدار؛ یک بخشش همین سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش است.»
رهبر جمهوری اسلامی در همین رابطه افزود: «آن چیزی که در سند توسعه‌ پایدار دارند طراحی می‌کنند، یک منظومه‌ فکری و فرهنگی و عملی برای همه‌ دنیا است. یونسکو اینجا یک وسیله و ویترین است؛ دست‌هایی پشت سازمان ملل وجود دارد که دارند برای همه‌چیز ملت‌های دنیا منظومه‌ فکری و فرهنگی و عملی تنظیم می‌کنند که ملت‌ها باید بر اساس آن عمل کنند. این غلط و معیوب است؛ این‌ها چه حقی دارند که درباره‌ کشورها و سنت‌ها و عقایدشان اظهارنظر کنند که باید این‌جوری یا آن‌جوری عمل کنید.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. همسایه ملا نصرالدین رفت طناب ملا را قرض بگیرد ، ملا گفت روی آن ارزن پهن کرده ام !
    استدلال اقای خامنه ای هم از همین قبیل است ، حرفی زده است و نمیخواهد از آن برگردد . اگر نگران سلب امتیاز از کشور هستی در صورت اجرا نشدن یکی از این توصیه ها ، اجرا نکردن کل توصیه ها که منفی تر است !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »