اشتباه «تاریخی» کانال تلگرامی آیت‌الله خامنه‌ای در حین هشدار به رییس جمهوری

زیتون– کانال تلگرامی آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ امروز با انتشار یک فایل تصویری به بازخوانی سرنوشت ابوالحسن بنی‌صدر٬ اولین رییس جمهوری ایران پرداخت.
در این فایل بنی‌صدر به عنوان یکی از همراهان آیت‌الله خمینی در سفر وی از پاریس معرفی شده و در ادامه به عنوان «رییس جمهوری مخلوع» از او نام برده می‌شود. در فیلم گفته می‌شود که ابوالحسن بنی‌صدر دوماه بعد از ورودش به ایران رییس جمهوری ایران شد و ۱۶ ماه بعد در ۱۳ خرداد ۱۳۶۰ با عنوان «عدم کفایت سیاسی» از ریاست جمهوی ایران خلع شد.
این در حالی است که بنی‌صدر روز ۵ بهمن ۱۳۵۸ به فاصله یک سال پس از پیروزی انقلاب و پس از استعفای دولت موقت به عنوان اولین رییس جمهوری ایران انتخاب شده بود. او در اولین انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۱۱ میلیون رای از حدود ۱۴ میلیون آرای ماخوذه را کسب کرده بود.
اداره کنندگان کانال تلگرامی آیت‌الله خامنه‌ای در پی تلاش برای ارائه چهره بنی‌صدر گونه از حسن روحانی و هشدار دادن به وی، اشتباه دیگری را نیز مرتکب شده اند. دوران ریاست جمهوری بنی‌صدر نه ۱۶ ماه که ۱۷ ماه بوده است.
رهبر جمهوری اسلامی اولین بار در شب ۲۲ خرداد در اظهاراتی دوپهلو در حضور حسن روحانی، با انتقاد از «تفسیرهای غلط از رای مردم» و «تلاش برای تقسیم کردن مردم» این اقدامات را به رفتار نخستین رئیس جمهوری ایران، ابوالحسن بنی صدر تشبیه کرد.
آیت الله علی خامنه‌ای در دیدار با مسئولان عالیرتبه نظام رای مردم در انتخابات را «ابراز اعتماد به نظام اسلامی» دانست و از کسانی که به گفته او «با تفسیرهای غلط به دنبال تقسیم کردن مردم هستند»، انتقاد کرد.
او با بیان اینکه «نباید با بگومگوها و تقسیم کردن مردم، کار بزرگ ملت در انتخابات را خراب و ضایع کرد» فضای دو قطبی را تجربه ای خطرناک دانست و گفت: «در سال ۵۹، رئیس جمهور وقت جامعه را دو قطبی، و مردم را به دو دسته مخالف و موافق تقسیم کرد که نباید این تجربه تکرار شود.»
حسن روحانی٬ رییس جمهوری ایران٬ در روزهای پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با اشاره به انتخاب دوباره خود، رای مردم را رای به یک تفکر و رد تفکر مقابل آن دانسته و از دستگاه‌های دیگر خواسته بود که به مطالبات کسانی که به او رای دادند، احترام بگذارند. این سخنان آقای روحانی انتقاداتی را به ویژه از سوی مقامات قوه قضائیه در پی داشت.
پس این هشدار آیت‌الله خامنه‌ای بخشی از بدنه هوادار او با هشتگ بنی‌صدر شروع به تهدید و تخریب منتخب دوزادهم ملت کردند.
ابوالحسن بنی صدر، تنها رییس جمهوری ایران است که با رای عدم کفایت مجلس روبرو و عزل شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

7 پاسخ

  1. خمینی هیچگاه نگفت که من به بنی صدر رای میدهم و حتی بعدها تصریح کرد که به بنی صدر رای نداده است .

  2. وقتی خمینی گفت ” من به بنی صدر رای میدهم” باعث سرازیر شدن رای مردم به سمت بنی صدر شد و خمینی با علم به این پایگاه وسیع اجتماعی خود در جامعه و مجلس از مجلس طرح عدم کفایت بنی صدر را خواستار شد در حالیکه همه حتی خود خامنه ای هم میداند رای حسن روحانی در حقیقت “نه بزرگ ” مردم به خامنه ای بود و هم اینکه اکثریت مجلس با روحانیست و به همین خاطر خامنه ای چون میداند واجد کاریزمای خمینی نیست واز کانال قانونی قادر به اخذ رای عدم کفایت برای روحانی نیست متوسل به گروه چماقدار و همیشه در صحنه !!! میشود تا روحانی را هم بترساند و هم وادار عقب نشینی و تمکین کند .با اینکه روحانی کف خواسته مردم را نمایندگی میکند حتی این مقدار هم با خودکامگی خامنه ای سازگار نیست .

  3. شعار پیوند روحانی و بنی صدر ، بر قدر و قیمت روحانی می افزاید . هدف بنی صدر ، قطع نظر از اشتباهش در محاسبه قدرت آن روز خمینی ، برقراری حاکمیت ملت بود .

  4. با درود. بنی صدربا آیت …خمینی واردایران نشد زیرا این امکان را می داد که هواپیما را در آسمان سرنگون کنند و یا به کیش برده و همه سرنشینان را بازداشت نمایند. ابوالحسن دم لای تله نداد و با آن پرواز کذایی وارد ایران نشد و بعدا با یک هواپیمای دیگربه ایران آمد.

  5. این دفعه فرق دارد. نه خامنه ای قدرت خمینی را دارد نه روحانی مثل بنی صدر قدرتش و رایش را وامدار خامنه ای ست. اگر رویارویی رخ دهد معلوم نیست خامنه ای جان سالم در برد.

  6. شما هم تا می توانید با تحلیل و تفسیر های تند و افراطی، در دامن زدن به اختلافات غافل نمانید. دمیدن در تنور تفرقه و اختلاف چه حاصلی دارد؟
    امام علی ع: از قول پیامبر ص، اصلاح ذات البین افضل من عامه الصلوه و الصیام! اصلاح و رفع اختلاف بین دو نفر از کل/یا یکسال نماز و روزه بلاتر است. نهج البلاغه

  7. بد نیست مقایسه ای هم بین حکومت شاه و سرنوشت او ، با حکومت البته مقدس اسلامی صورت بگیرد ، اعلیحضرت فعلی خیلی هم به تز عدم خشونت اصلاح طلبان و تبلیغ دوری مردم از خشونت طلبی دلخوش نباشند ، چون وقتی کارد به استخوان برسد که رسیده است محاسبه ای برای سود و زیان صورت نمیگیرد . هر گردی گردو و هر آخوندی هم خمینی دهه ۶۰ نیست !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »