دستور وزیر کشور برای شناسایی عوامل توهین

واکنش‌ها به شعار علیه ریاست‌جمهوری در راهپیمایی روز قدس

زیتون ـ تعدادی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس تهران علیه حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و علی مطهری، نایب رییس مجلس شعار دادند و در مواردی به توهین و فحاشی پرداختند.

بعد از این این اتفاق بر اساس فیلم های منتشر شده حسن روحانی مراسم را ترک کرد.

در واکنش به این رویداد وزیر کشور به معاون امنیتی و انتظامی خود دستور داد افرادی که مبادرت توهین به رییس‌جمهور و تعدادی دیگر از مقامات کرده‌اند را با هماهنگی وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی شناسایی و به مرجع قضایی معرفی کند.

همچنین علی مطهری نائب رییس‌مجلس ایران نیز در نامه ای به دادستان تهران نوشت که شعارهایی که علیه رییس‌جمهور در روز قدس سرداده شد آزمایش بزرگی برای دادستان تهران است. وی در این موقعیت میتواند با تعقیب مجرمان « استقلال و عدالت خود و قوه قضائیه» را نشان می دهد یا با چشم پوشی از آن، «گرایش سیاسی را بر اجرای حق و عدالت مقدم می دارد؟»

امروز در راهپیماییی روز قدس در ایران که به سنت هر ساله با حضور روسای سه قوه و سران نظام برگزار می‌شود، حواشی این مراسم از متن آن مهم‌تر شد. عده‌ای‌ از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی در اطراف حسن روحانی گرد آمدند و علیه او شعار هایی چون مرگ بر منافق، مرگ بر آخوند آمریکایی و «روحانی بنی صدر پیوندتان مبارک!» سر دادند.

از سوی دیگر فردی که بلندگو را در دست داشته و شعارها را هدایت می‌کرد نیز خطاب به جمعیت گفت:« کسانی که می‌گویند شعار مرگ و این حرفا باید جمع شود لباس زنانه بپوشند از مملکت بروند.»

به نظر می‌رسد که این شعارها منبعث از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای است که در سخنان اخیر خویش به مقایسه رهبر فعلی دولت با ابولحسن بنی صدر رئیس جمهور مخلوع ایران در سال ۵۹ پرداخت و به نوعی به رییس‌جمهور هشدار داد.

محمد رضا عارف، رییس فراکسیون امید مجلس ، نیز «شعارهای انحرافی و توهین‌آمیز» توسط «وحدت‌شکنان » در روز قدس را همصدایی با دشمنان ملت ایران دانست .

حسین زاده نایب رییس فراکسیون امید هم خواهان تشکیل کمیته حقیقت یاب برای شناسایی «جریان مرموز توهین به رییس جمهور » شد. مصطفی تاجزاده، شهیندخت ملاوردی، حسام الدن آشنا و بسیاری از نیروهای نزدیک به دولت از جمله کسانی بودن که در شبکه‌های اجتماعی مختلف و در خبرگزاری ها به این اتفاقات واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند.

موج اعتراض به این برخورد از رسانه‎ها و شبکه‌های وابسته و نزدیک به دولت فراتر رفت و خبرگزاری‌های تسنیم و مشرق نیز به محکومیت این اتفاق پرداختند.

تسنیم در گزارشی از مراسم امروز نوشت:« قاطبه منتقدان دولت اقدام این عده معدود را محکوم و مرتکبان را سرزنش کردند چراکه یقیناً این گونه رفتارهای از مسیر ادب و انصاف خارج است و اگر هم نقدی به رفتارهای و گفتارهای رئیس‌جمهور هست که هست از مسیر دیگری می‌گذرد.»

مشرق نیز در یک یادداشت وارده این سوال را مطرح میکند که « شعار علیه رییس جمهور ابه به کدام آسیاب می‌ریزد؟» و آنچه امروز رخ داد را آنچه امروز رخ داد نیز از زاویه‌ای دیگر، «به حاشیه بردن مراسم روز قدس» خواند و تاکید کرد :« آنجا که باید فریادهایشان را بر سر آمریکا و اسراییل می‌کشیدند، راه را گم کردند و مسؤولان کشور را مخاطب شعارهای خود قرار دادند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دستور وزیر کشور برای شناسایی عوامل توهین

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »