قبل از انتخابات در دیوان محاسبات برای قالیباف رای اولیه صادر شده بود

زیتون ـ دادستان دیوان محاسبات کل کشور اعلام کرد که این دیوان پیش از انتخابات رای اولیه‌ای برای شهردار تهران صادر کرده بود که با رفع موانع موضوع منتفی شد.

فیاض شجاعی در توضیح چند و چون این حکم افزود: پیش از انتخابات ریاست جمهوری، شهردار تهران برای حسابرسی دیوان محاسبات موانعی ایجاد کرده بود که در همین راستا پرونده‌ای در دادسرای دیوان تشکیل شد و رای اولیه‌ای هم صادر شد اما ایشان پیش از قطعیت رای برای ورود حسابرسان به شهرداری تهران اعلام آمادگی کرد. لذا از قطعی شدن حکم ایشان جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه «دیوان محاسبات تا امروز گزارشی در خصوص تخلف مالی شهرداری تهران دریافت نکرده است» افزود: در حال حاضر حسابرسان دیوان محاسبات باید پس از استقرار در شهرداری تهران بررسی کنند که اگر تخلفی وجود داشت آن را اعلام کنند.

این در حالی است که بنا به اعلام پیشین دادستان کل ایران، شهرداری تهران در واگذاری املاکش به دست کم ۴۵ نفر تخلف قطعی داشته است. اما گفته شده بود که آقای قالیباف از این واگذاری‌ها اطلاع نداشته است.

شجاعی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا پرونده تخلفات افراد از جمله شهردار پس از دوران مسئولیتشان مفتوح خواهد بود یا خیر؟ گفت: منفک شدن یک مسئول از مسئولیت قبلی موجب رفع تکلیف از آن فرد یا مختومه شدن پرونده نمی شود بلکه رسیدگی به پرونده تا نتیجه قطعی ادامه خواهد یافت و نهایتا یا منع تعقیب از سوی دادستان صادر می‌شود یا هیأت‌های مستشاری و محکمه رای برائت یا محکومیت صادر خواهند کرد.

همچنین در زمان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری و در مناظره تلویزیونی نامزدها، حسن روحانی از پرونده فساد باقر قالیباف در سال ۱۳۸۴ سخن گفته و به وی یادآوری کرده بود که اجازه انتشار این پرونده را نداده است.

در حال حاضر یکی از اتهام‌های اصلی مطرح شده علیه باقر قالیباف، پرونده موسوم به «املاک نجومی» است که اسناد واگذاری غیرقانونی آن اولین بار توسط احمد حکیمی‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در اختیار یاشار سلطانی سردبیر سایت معماری نیوز قرار گرفت و سلطانی بعد از انتشار آن‌ها بازداشت شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »