یادمان چهلمین سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی در کلن (آلمان)

یادمان چهلمین سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی
کلن ـ شنبه، اول ژوییه ۲۰۱۷

چهل سال از درگذشت دکتر علی شریعتی سپری شد. به‌رغم گذشت چهل سال از مرگ نابهنگام شریعتی، هنوز آثار و آرای وی مورد توجه بوده و خوانده می‌شود، و از این رو می‌توان شریعتی را از اثرگذارترین روشنفکران ایران و از مهم‌ترین نظریه‌پردازان دینی در ایران معاصر برشمرد.
با این‌که شریعتی در حوزه‌های مختلف سخن گفته و به تعبیر خود او «اسلامیات» و «اجتماعیات» و «کویریات» بسیاری تولید کرده، ولی به نظر می‌رسد که عدالت‌خواهی و برابری‌طلبی او در سه‌گانه «عرفان، آزادی و برابری» مهم‌ترین میراث الهام‌بخش او برای گره‌گشایی از مبرم‌ترین مشکلات اجتماعی و دینی و سیاسی زمان ما به‌ویژه در ایران باشد.
به همین مناسبت مراسمی در کلن (آلمان) برگزار خواهد شد؛ در این مراسم چند سخنور اهل اندیشه و فعال در عرصه جامعه و سیاست در مورد شریعتی و نسبت دیدگاه‌های او با عدالت اجتماعی، و نیز ضرورت احیای چپ اسلامی سخن خواهند گفت.

جزییات برنامه چنین است:

۱. افتتاح مراسم به وسیله آقای یوسفی اشکوری
۲. میزگرد و گفتگو با مشارکت آقایان: سیدمحمدباقر تلغری‌زاده، رضا علیجانی و محمدرضا نیکفر، و به مدیریت مرتضی کاظمیان
۳. پرسش و پاسخ‌ و طرح نکته توسط حاضران در جلسه

زمان مراسم: شنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۹۶ (۱ جولای ۲۰۱۷)
ساعت: ۱۷ (۵ عصر)

آدرس  محل مراسم:

Melanchthon Akademie
Kartäuserwall 24b
۵۰۶۷۸ Köln

کمیته یادمان چهلمین سالگرد دکتر علی شریعتی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. بد نیست در این گفتگوها، به نامه ی غریب مانده ی دکتر به دوست بسیار نزدیک و عالمش، استاد محمد رضا حکیمی اشاره شود. اینگونه، پاسداری صادقانه تری از خط و میراث و جهاد آن مرحوم میشود.
    متن و کپی نامه، در کتاب “فیلسوف عدالت” آمده است.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »