آیت‌الله خامنه‌ای: حفظ آبروی نظام مقدم بر و مهمتر از برخورد و مجازات با متخلفان است

زیتون– رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با رییس و مسئولین قوه قضاییه حفظ آبروی نظام را مقدم بر و مهمتر از برخورد و مجازات با متخلفان دانست. به گفته آیت‌الله  در جایی که آبروی نظام در معرض خطر است، حفظ آبروی نظام اسلامی مقدم و مهمتر است، زیرا مردم مسائل را می‌بینند و متوجه می‌شوند.
او همچنین خواستار آن شد که قوه قضائیه «پرچمدار حقوق عمومی در جامعه شود و در هر زمینه ای که لازم بود، از حقوق مردم با قدرت دفاع، و با متخلفان و قانون شکنان مقابله کند.»
آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی دیگری از این دیدار تاکید کرد در قانون اساسی تصریح شده است که نظارت بر حسن اجرای قوانین و نظارت بر حسن اجرای امور بر عهده قوه قضائیه است و دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور به عنوان دو بازوی اصلی قوه، مسئولیت این دو وظیفه مهم را بر عهده دارند».
رهبر جمهوری اسلامی،‌ همچنین «احیا و استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی‌های مشروع مردم» را از وظایف مهم قوه قضائیه دانست و افزود:«این قوه باید پرچمدار این موضوعات باشد و با مخالفان و معارضان حقوق عمومی در هر جایگاهی، مقابله کند.» او به عنوان مثال پس از مدت‌ها به موضوع بورسیه‌ها اشاره و حل مسئله ریزگردها را از حقوق مردم عنوان کرد.
آیت الله خامنه‌ای همچنین به اعتراض برخی منتقدان مبنی بر اصول «فرومانده قانون اساسی» اشاره کرد و گفت: «برخی مکرراً می‌گویند بعضی اصول قانون اساسی معطل مانده است، اما گویا آنها، اصل هشتم قانون اساسی را که مربوط به امر به‌معروف و نهی از منکر است، جزء اصول قانون اساسی نمی‌دانند و به این امر واجب توجه نمی‌کنند.» به گفته رهبر جمهوری اسلامی «حمایت بیانی و عملی از آمران به‌معروف» وظیفه قوه قضائیه است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. بر همین اساس حفظ ابروی نظام است که برخوردی با قضات فاسد صورت نمیگیرد ، ولی امر باید فکری هم برای بوی تعفنی که پراکنده شده است بکند ، اما نگرانی رهبر فرزانه ابروی نظام نیست ، ترس از این دارد که با برخورد و مجازات متخلفان ، علی بماند و حوضش !

  2. کاشکی میشد بدون زندان و تهدید و اتهام و افترا، رهبر معظم را امر به معروف و نهی از منکر کرد.
    جناب رهبر عزیز! با این صدا و سیما، با این سپاه وبسیج، با این قضائیه ی منصوب شما، با این مداحان وشعرای هجو رئیس جمهور کن، که دور بر شما هستند، وقتی رئیس جمهور از دست اوباش سیاسی و لباس شخصی ها امنیت ندارد، آنوقت ملت چجوری جرئت کند و بخواهد امر به معروف کند؟
    وقتی رئیس جمهور منتخب در روز قدس سوار ماشین شده و پا به فرار میگذارد، ملتی که دستش جائی بند نیست، چه کند؟
    آخه یه چیزی بگو که عملی باشد.تا کی شعار؟! خسته نشدی؟!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »