دستگیری ۲۱ داعشی در مشهد

زیتون– حسن حیدری٬ معاون دادستان مشهد خبر داد که ۲۱ نفر از «عوامل» ایرانی و افغانستانی داعش (گروه حکومت اسلامی) که قصد انجام «عملیات انتحاری» در ایران را داشتند در شهر مشهد دستگیر شده‌اند.
به گفته حسن حیدری برخی از دستگیرشدگان ایرانی و برخی افغان هستند و این افراد «با جعل و سوء استفاده از اسناد» وارد کشور شده‌اند. او به روزنامه خراسان گفت که این افراد «پس از فراگیری آموزش های جنگی و انتحاری» و یا «بیعت با سرکردگان داعش وارد کشور شده‌اند.»
معاون دادستان مشهد بدون ارئه توضیح تاکید کردکه بعضی از این دستگیرشدگان پیشتر «اقدامات و عملیاتی را به نفع داعش در خارج از کشور انجام داده‌اند.» او تنها به این بسنده کرد که بگوید در بازجویی ها مشخص شده که این افراد «قصد انجام عملیات های مختلفی مانند عملیات انغماسی و یا انتحاری» را داشتند.
داعش برای اولین بار در خردادماه امسال در ایران عملیاتی تروریستی انجام داد. در آن عملیات به صورت همزمان آرامگاه آیت‌الله خمینی و مجلس حمله شد. در نتیجه آن حمله  ۱۷ تن کشته و بیش از ۵۰ تن نیز زخمی شدند.
پس از آن، مقام های امنیتی و قضایی ایران اعلام کردند که ده‌ها تن را در استان‌های البرز، آذربایجان غربی، فارس، کرمانشاه و کردستان دستگیر کرده‌اند.
احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده ارتش ایران، روز چهارشنبه هفتم تیر اعلام کرد که «تاکنون ۶۰ گروه تروریستی» وارد ایران شده، اما «هیچ کدام» نتوانسته اند موفق شوند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »