اعتراض مردم به نشست ۲۰ کشور صنعتی وارد سومین روز شد

زیتون– پیش از آغاز نشست گروه بیست در هامبورگ آلمان، درگیری‌هایی میان معترضان و نیروهای پلیس روی داد که دست‌کم ۷۶ نفر در آن زخمی شدند.
پلیس آلمان صبح روز جمعه بار دیگر با معترضان به نشست رهبران ۲۰ کشور صنعتی دنیا معروف به جی ۲۰ در هامبورگ درگیر شد.
به گزارش آسوشیتدپرس پلیس از ماشین‌های آب‌پاش و اسپری فلفل برای متفرق کردن معترضان استفاده کرده است. همچنین دست‌کم ۲۵ خودرو، از جمله یک خودروی پلیس، در غرب شهر هامبورگ به آتش کشیده شده‌اند. عصر روز گذشته (پنج‌شنبه) نیز پلیس با معترضان درگیر شده بود که منجر به زخمی شدن چند نفر از نیروهای پلیس شد.
معترضان می‌گویند که گروه ۲۰ در حل بسیاری از مسائل که صلح جهانی را به خطر می‌اندازد ناکام بوده است؛ نشست دو روزه رهبران گروه ۲۰ روزهای جمعه و شنبه برگزار می‌شود.
رویترز خبر داد که پلیس آلمان اعلام کرده انتظار می‌رود نزدیک به ۱۰۰ هزار معترض از سراسر اروپا و کشورهای دیگر در آستانه برگزاری نشست گروه بیست به این شهر بروند و در حین برگزاری نشست گروه ۲۰ تظاهرات «به جهنم خوش آمدید» را برگزار کنند. بر همین اساس پلیس آلمان بیش از بیست هزار نیرو به این شهر اعزام کرده است.
در طول روزهای گذشته نیروهای پلیس بارها از معترضان ضد کاپیتالیسم خواسته‌اند که متفرق شوند. همچنین روز سه‌شنبه در پی به خشونت کشیده شدن تظاهرات در هامبورگ پنج نفر زخمی شدند.
یک روز پیش از برگزاری نشست نیز معترضین حرکت اعتراضی دیگری با عنوان راهپیمایی مرده‌های متحرک به راه انداخته بودند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »