ملاقات مردمی نمایندگان مجلس از امروز از سر گرفته شد

زیتون– بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رییسه مجلس گفت که ملاقات مردمی نمایندگان از امروز (شنبه) از سر گرفته شده است.
عزت‌الله یوسفیان‌ملا رییس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفته بود که با توجه به نظر اکثر نمایندگان مجلس ملاقات‌های مردمی نمایندگان در محل مجلس لغو شده است.
سخنگوی هیئت رییسه مجلس اما انتشار اخبار مربوط به متوقف شدن ملاقات مردمی نمایندگان را تکذیب کرد و این دست اظهار نظرها را «نظر چند نماینده» خواند.
نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد که تا این لحظه چنین تصمیمی در هیئت رئیسه مجلس گرفته نشده است.
یوسفیان‌ملا به تسنیم، گفته بود تا زمانی که ملاقات مردمی در فضای مجلس صورت می‌گیرد، برقراری کامل امنیت امکان‌پذیر نخواهد بود؛ چرا که به طور مثال در روزهای دوشنبه که اکثر نمایندگان ملاقات‌های عمومی دارند، اگر هر نماینده حدودا ۵۰ مراجع‌کننده داشته باشد و حدود ۲۵۰ نماینده نیز در مجلس حضور داشته باشند، نزدیک به ۱۳ هزار مراجعه‌کننده در یک روز وارد مجلس می‌شوند. در این شرایط طبیعتاً امکان برقراری کامل امنیت به وجود نمی‌آید.
رییس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس بر همین اساس ادعا کرده بود بسیاری از نمایندگان این موضوع را مطرح کرده‌اند که در شرایطی که تمامی نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود حتی گاهاً بیش از یک دفتر ارتباط مردمی دارند، آیا واقعا نیاز است که در محل مجلس شورای اسلامی پاسخگوی مردم شهرستان متبوع‌شان باشند؟
اما به گفته سخنگوی هیئت رییسه مجلس نمی توان درب پارلمان را بر روی مردم بست. این حق مردم است که با نمایندگانشان ملاقات کنند و قطعا اتفاقات اخیر مجلس هم تاثیری روی ملاقات‌های مردمی نخواهد داشت.
بهروز نعمتی همچنین افزود: «ساختمان ملاقات مردمی در حال تعمیر بود و با پایان تعمیرات ملاقات مردمی از امروز (شنبه) با یک تغییر سیستم از سر گرفته شد. ما آنقدر بر موضوع ملاقات‌های مردمی مصر هستیم که ساختمان جدیدی با شرایط ویژه که مردم بتوانند راحت تر با نمایندگان ارتباط برقرار کنند، در حال ساخت است و در زمان خود به بهره برداری می‌رسد.»
چهارشنبه، ۱۸ خردادماه طی دو حمله تروریستی به آرامگاه آیت‌الله خمینی و مجلس، ۱۷ نفر کشته و نزدیک به ۵۰ نفر زخمی شدند؛ دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این دو حمله را برعهده گرفت.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »