ریاست جمهوری: شکایت علیه ائمه جمعه، فرماندهان نظامی و رسانه‌ها تقدیم قوه‌قضاییه شد

زیتون– مجید انصاری٬ معاون حقوقی رییس جمهوری٬ ضمن اعلام این خبر که شکایت دولت از «ائمه جمعه»٬ «فرماندهان نظامی» و «برخی رسانه‌ها» به  قوه قضاییه ارسال شده؛ تا کید کرد که حسن روحانی شاکی این پرونده نبوده است.
او همچنین از شناسایی عوامل موثر توهین به رییس‌جمهور در حاشیه راهپیمایی روز قدس خبرداد و گفت که حسن روحانی از هیچ شخصی شکایت نکرده‌ است.
مجید انصاری به ایلنا گفت: «ما در جهت رسیدگی عادلانه و فراگیر به تخلفات انتخاباتی، شکایاتی از جاهایی که تخلف و جرم آشکار انجام داده بوند تقدیم قوه قضاییه کردیم که حتما هم رسیدگی خواهند کرد.»
به گفته معاون حقوقی رییس‌جمهوری٬ دولت خواهان رسیدگی دقیق و عادلانه به همه موارد تخلف از قوانین هست آن هم به منظور صیانت بخشی و پیشگیری از وقوع این جرائم.
معاون حقوقی رییس جمهوری در مورد مرجع رسیدگی به این شکایت‌ها توضیح داد: «اگر شخصی بر خلاف قانون عمل کند علیه او شکایتی تنظیم می‌شود. اگر فرد در لباس روحانی باشد، طبعا شکایت علیه او در دادگاه روحانیت ویژه رسیدگی می‌شود، اگر رسانه مرتکب جرم شده باشد، دادگاه رسانه مسئول رسیدگی به آن است و اگر فرد از نیروهای مسلح و نظامی باشد، دادگاه نظامی به آن رسیدگی‌ می‌کند. روال رسیدگی به این پرونده‌ها در قوه قضائیه مشخص می شود.»
او همچنین درباره آخرین وضعیت توهین‌کنندگان به رییس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس افزود که این افراد جرمشان آشکار بوده و دادستان تهران هم اعلام کردند که رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها احتیاج به شکایت ندارد.
مجید انصاری اولین بار در  روز دوشنبه ۱۹ تیرماه به سایت «خبرآنلاین» گفته که «ما در این زمینه خواهان برخورد یکسان و عادلانه دستگاه قضایی هستیم.»
معاون رییس جمهوری «استفاده از اموال عمومی توسط برخی نهادها و ارگان‌ها یا دخالت در انتخابات له یا علیه نامزدها از سوی اشخاص یا دستگاه‌هایی که برای ورود به این حوزه ممنوع بودند» را از جمله مواردی عنوان کرده که معاونت حقوقی رئیس‌جمهور ایران شکایات درباره آنها را به «شورای نگهبان و دستگاه قضایی» فرستاده است.
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، چند روز پس از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اعلام کرد که ستادهای دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گزارش‌های زیادی از تخلفات انتخاباتی به این شورا فرستاده‌اند.
ابراهیم رئیسی، نامزد اصلی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری، در ۳۱ اردیبهشت اعلام کرده بود که در نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان خواستار رسیدگی به مواردی شده که آنها را «تخلفات در قبل و حین برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت» خوانده بود.
رئیسی از روز برگزاری انتخابات به این سو، بارها دولت حسن روحانی را به انجام «تخلفات مهندسی‌شده» در انتخابات متهم کرد و از «ارسال نشدن تعرفه به برخی شعب»، «واریز یارانه افرادی که یارانه آنها قطع شده بود»، «واریز بدهی چندین ساله کشاورزان در شب انتخابات»، «تهمت زدن روزنامه ایران به رقبا» و «نامزد شدن معاون اول رئیس‌جمهور برای دفاع از دولت»، به عنوان موارد «تخلف‌های انتخاباتی» نام برد.
در مقابل، حسن روحانی در مناظره‌های انتخاباتی و سخنرانی‌های خود آقای رئیسی را متهم کرده بود که از امکانات آستان قدس رضوی و دیگر نهادهای زیر نظر جمهوری اسلامی از جمله سپاه پاسداران در انتخابات استفاده کرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »