هویت شهروند دوتابعیتی، محکوم شده به ده سال زندان، اعلام شد

زیتون– هویت شهروند دوتابعیتی که ظهر امروز محسنی‌اژه‌ای خبر محکومیتش را داده بود، مشخص شد.
خبرگزاری قوه قضاییه، میزان،اعلام کرد که فرد بازداشت شده «زی یو وانگ» نام دارد؛ او یک تبعه آمریکایی است که در چین به دنیا آمده.
وان‌گ در رشته‌ تاریخ به مدت ۴ سال در دانشگاه پرینستون فعالیت کرده و در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ مطالعات گروهی را در مورد ایران به همراه افرادی در موسسه شرمین و بیژن مصور رحمانی (موسسه‌ای با دستور کار پیچیده و البته روابط عنکبوتی با نهادهای سیاسی و امنیتی و اطلاعاتی کشورهای آمریکا و انگلیس) انجام داده است.
به نوشته میزان این محقق تاریخ در «پوشش یک دانشجوی ارشد پژوهشگر» وارد کشور شده است، مطالعات میدانی از ایران در «قالب پروژه نفوذ را در قالب مقاله‌های آشکار(چاپ شده و قابل دسترس در فضای مجازی)، محرمانه و خیلی محرمانه در اختیار تیم تحقیقاتی وزارت امور خارجه آمریکا، موسسه شرمین و بیژن مصور رحمانی (که در دانشگاه پرینستون فعالیت می‌کند)، مدرسه کندی دانشگاه هاروارد و موسسه ایرانشناسی بریتانیا» قرار داده و در «قالب پروژه نفوذ به نهادهای مطالعاتی کشور سعی در نفوذ به آرشیوهای معتبر کشور را داشته است.»
خبرگزاری قوه قضاییه همچنین مدعی شد که او تا پیش از دستگیری موفق به ثبت آرشیو دیجیتال از ۴۵۰۰ صفحه از اسناد کشور شده بود که البته این اقدام او با نظارت کارشناسان مجرب پرونده که وی را به صورت نامحسوس تحت نظر داشته‌اند صورت گرفته است.
ظهر امروز محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از دستگیری یک عامل نفوذ آمریکایی در تهران خبر داد و گفت: یکی از عوامل نفوذی آمریکا که البته دو تابعیتی است با نفوذ خاصی وارد ایران شد، این فرد مستقیم از ناحیه آمریکایی‌ها هدایت می‌شده است و شناسایی و دستگیر شد.
معاون اول قوه قضائیه در ادامه افزود: محرز و مشخص شده که این فرد برای نفوذ به داخل ایران آمده است.
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به حکم اولیه صادر شده برای این جاسوس امریکایی گفت که این «جاسوس آمریکایی» در دادگاه بدوی به ۱۰ سال محکوم شده که البته مورد اعتراض قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، به دنبال این اظهارات سخنگوی قوه قضاییه آمریکا از ایران خواست تا شهروندان بازداشت شده‌اش را آزاد کند تا به نزد خانواده‌شان بازگردند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »