در نامه 50 تشکل دانشجویی به عضو مجلس خبرگان رهبری

به دنبال شاکی خصوصی برای رییس جمهوری

زیتون– خبرگزاری دانشجو ظهر امروز اعلام کرده که ۵۰ تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای خطاب به علی اکبر کلانتری، عضو مجلس خبرگان رهبری، از او خواستند تا « به عنوان قربانی اصلی سرقت علمی رییس جمهوری شکایت خود را تقدیم محاکم صالحه کنید.»
موضوع لزوم وجود شاکی خصوصی برای بررسی مدرک تحصیلی رییس جمهوری را روز گذشته معاون اول رییس قوه قضاییه مطرح کرد. محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی در مورد چرایی عدم پیگیری سلامت مدرک دکترای حسن روحانی گفته بود: «اگر این پرونده شاکی خصوصی داشته باشد، قوه قضاییه آنرا پیگری خواهد کرد.»
این پنجاه تشکل دانشجویی، در این نامه مدعی شدند که «کمی پیش از انتخابات ریاست جمهوری جمعی از دانشجویان و صاحب نظران مدعی وجود تقلب علمی در رساله دکتری آقای روحانی شدند.»
آنها در ادامه تاکید کردند که «در میان قربانیان این سرقت علمی نام‌های بین‌المللی آشنایی مانند پروفسور وائل حلاق، پروفسور هاشم کمالی، علامه شهید مرتضی مطهری، ویلیام مونت‌گومری و ضیاءالدین سردار به چشم می‌خورد. شوربختانه، طبق نتایج حاصله تاکنون، قربانی اصلی این سرقت علمیِ عظیم، شما هستید و آقای حسن روحانی، بیش از ۹۰ (نود) درصد فصل چهار رساله‌ خود (بالغ بر ۱۶۷۰۰ کلمه که حدود ۱۶.۵ درصد از کل رساله را تشکیل می‌دهد) را از کتاب شما با عنوان «حکم ثانوی در تشریع اسلامی» (نتیجه‌ تحقیقی پایان یافته در سال ۱۳۷۶ و منتشر شده در سال ۱۳۷۸ و حائز جوائز پژوهشی متعدد) سرقت کلمه به کلمه نموده به صورتی که در هیچ جای این رساله، یادکردی از اثر شما به میان نیامده است.» و بر همین اساس از این عضو مجلس خبرگان رهبری خواستند تا از حسن روحانی شکایت کند.
علی اکبر کلانتری اما در پاسخ به این درخواست به فارس گفت که «برای شکایت قضایی از رییس‌جمهوری، نیاز به تامل بیشتری دارد.»
او همچنین تاکید کرد که قضایی کردن این پرونده نیاز به تدبیری ظریف و دقیق دارد و در حال حاضر تصمیم دارد در خصوص آن با بزرگان مشورت کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. باید از قوه قضائیه رهبر ساخته پرسید که پیگیری گم شدن ۱۱۰ میلیارد دلار از درامد نفت در دولت سابق هم نیاز به شاکی خصوصی دارد ؟!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

در نامه 50 تشکل دانشجویی به عضو مجلس خبرگان رهبری

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »