تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعمال شد

زیتون– وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز اعلام کرد که ۱۸ شخص حقیقی و حقوقی دیگر ایرانی را به دلیل حمایت از فعالیت‌های موشکی بالستیک جمهوری اسلامی در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.
تحریم‌های جدید تنها یک روز پس از تایید پایبندی ایران به مفاد برجام از سوی دونالد ترامپ اعلام شد. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفته است که ۱۶ شخص حقیقی و حقوقی را به دلیل حمایت از عوامل نامشروع ایرانی یا فعالیت‌های تبهکارانه فراملی در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.
در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمده است که هفت موسسه و پنج شخص حقیقی به خاطر پشتیبانی از برنامه نظامی ایران یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گنجانده شده‌اند. یک سازمان تبهکارانه فراملی و سه شخص مرتبط نیز در این فهرست وارد شده‌اند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده سه شبکه‌ای که در لیست تحریم‌ها آمده‌اند در تهیه ادوات مورد نیاز بخش نظامی ایران یا سپاه پاسداران از طریق تامین تجهیزات هواپیماهای بدون سرنشین و سایر تجهیزات نظامی سپاه پاسداران، تولید و تعمیر قایق‌های تهاجمی تندرو برای نیروی دریایی سپاه، یا فراهم کردن قطعات الکترونیکی برای موسساتی که درگیر برنامه نظامی ایران هستند مشارکت داشته‌اند.
وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تاکید کرد است که سازمان تبهکاری فراملی، دو تاجر ایرانی و یک موسسه که روز سه‌شنبه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند برنامه‌های نرم‌افزاری آمریکا و غربی را سرقت کرده و به ایران فروخته‌اند.
استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در این زمینه گفته است: «دولت ایالات متحده به هدف قرار دادن سرسختانه فعالیت شریرانه ایران از جمله حمایت دولتی از تروریسم، برنامه موشکی بالستیک و نقض حقوق بشر ادامه می‌دهد.»
وزیر امور خارجه ایران که به نیویورک سفر کرده در گفت‌وگو با یک نشریه آمریکایی که امروز منتشر شده گفت که در صورت «نقض عمده» برجام توسط دیگر اعضای گروه ۱+۵، «ایران گزینه‌های دیگری را در دسترس دارد که کنار کشیدن از توافق هسته‌ای یکی از آنها است.»
به نوشته این نشریه، ظریف در این مصاحبه با اشاره به برجام گفت: «اگر کار به نقض عمده [توافق] بکشد، یا به اصطلاح به‌کار رفته در متن توافقنامه هسته‌ای، کار به عدم اجرای قابل توجه برسد، در آن صورت ایران گزینه‌های دیگری در دست دارد، ازجمله گزینه کنار کشیدن از توافقنامه.»
وزیر امور خارجه ایران در عین حال در ادامه سخنان خود تأکید کرد که خروج ایران از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای او به عنوان «گزینه نهایی» مد نظر خواهد بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »