تمرکز امریکا و ایران بر آزادی اتباعشان؛ عراقچی خواهان آزادی ایرانیان بازداشت شده در کشورهای مختلف شد

زیتون– شب گذشته دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریکا به ایران هشدار داد در صورتی که شهروندان آمریکایی زندانی در این کشور را آزاد نکند، با پیامدهای جدی و تازه‌ای مواجه خواهد شد.
کاخ سفید روز جمعه ۳۰ تیرماه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که دونالد ترامپ و دولت او تلاش‌های خود را برای بازگرداندن و آزادی تمامی شهروندان آمریکایی که به صورت ناعادلانه در سراسر جهان زندانی هستند، تشدید کرده است. این بیانیه اضافه کرده است که ایالات متحده، گروگانگیر‌ها و کشورهایی را که همچنان به گروگانگیری و بازداشت شهروندان ما بدون دلیل و یا دادن حق دادرسی عادلانه ادامه می‌دهند، محکوم می‌کند.
در مقابل عباس عراقچی با اشاره به دیدار دو جانبه هیات ایرانی با هیات آمریکایی در حاشیه برگزاری هشتمین نشست کمیسیون برجام در وین گفت که اخیرا تعداد جدیدی از ایرانیان در کشورهای مختلف به درخواست آمریکا به جرم واهی دور زدن تحریم‌ها دستگیر شده‌اند که در این جلسه ما اعتراض خود را نسبت به این موضوع مطرح کرده و خواهان آزادی آن‌ها شدیم.

به گفته عراقچی در حاشیه جلسات کمیسیون برجام هیئت نمایندگی ایران با هیات آمریکایی دیدار دو جانبه‌ای داشته است. عراقچی توضیح داد: «در این جلسه از فرصت دیدار با آمریکایی‌ها استفاده کردیم و از بعد مسائل انسانی به موضوع ایرانیانی که توسط آمریکا در این کشور یا در کشورهای دیگر به جرم واهی همچون دور زدن تحریم‌ها دستگیر شده‌اند، پرداختیم.»
در بیانیه کاخ سفید از ژیائو وانگ، رابرت لوینسون، باقر نمازی و سیامک نمازی نام برده شده است.
کاخ سفید تاکید کرد در صورتی که ایران کلیه شهروندان آمریکایی که به طور ناعادلانه در این کشور زندانی شده اند را آزاد نکند، رییس جمهوری ترامپ آماده است تا پیامد‌ها جدی و تازه‌ای را علیه این کشور اعمال کند.
پیش از این در اردیبهشت ماه سال جاری نیز شماری از اعضای مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در طرحی از دولت دونالد ترامپ خواستند به اقداماتی مشخص برای «آزادی بی‌قید‌وشرط» زندانیان ایرانی‌آمریکایی در ایران دست بزند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »