انتخابات نظام پزشکی با اما و اگر برگزار شد

زیتون– رای گیری هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی روز گذشته ۳۰ تیرماه در حوزه‌های انتخابیه در سراسر کشور برگزار شد. این رای گیری با حاشیه‌های فراوانی روبرو شد و بحث‌هایی بر سر صحت آن درگرفت.
این دوره از انتخابات قرار بود در ۲۰۰ حوزه انتخابیه و به دو صورت الکترونیکی و حضوری از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب انجام شود، اما به دلیل برخی مشکلات فنی ایجاد شده در سامانه رای‌گیری الکترونیکی، هیات نظارت و اجرایی تصمیم گرفت که انتخابات الکترونیکی را لغو کرده و آن را تا ساعت ۲۲ تمدید کند.
عده‌ای از رای دهندگان که روی رای الکترونیکی حساب کرده بودند در حوزه‌های انتخاباتی خود حضور نداشتند و به همین دلیل امکان رای دادن آن‌ها فراهم نشد. همین مساله باعث ایجاد مناقشه در رای‌گیری سازمان نظام پزشکی شد، و عده‌ای از پزشکان به این دلیل خواستار لغو و برگزاری مجدد این انتخابات شدند.
علی تاجرنیا، فعال سیاسی و مسئول ستاد ائتلاف سپید انتخابات سازمان نظام پزشکی در گفتگو با امتداد گفت: « تخلف به معنای اینکه تقلبی که منجر به ابطال انتخابات شود صورت نگرفته است. تنها مساله این است که بخشی از پزشکان به دلیل مشکل در اخذ آرا به صورت الکترونیک عملا امکان رای دادن نداشته‌اند و گرنه کسی محروم از رای دادن نبود. میزان مشارکت در این انتخابات تقریبا نزدیک به دوره‌های گذشته است. و به گونه‌ای نیست که مشارکت اندک بوده باشد.»
همچنین نماینده دادستان کل کشور در انتخابات نظام پزشکی هم در گفتگو با مهر صحت برگزاری این انتخابات را تایید کرد و گفت: با وجود بروز یک اختلال غیر منتظره کوچک در شیوه الکترونیکی، انتخابات به شیوه دستی و در صحت و سلامت کامل برگزار شد.
وی همچنین تاکید کرد که بر اساس آمارهای اعلامی، اگر محرز شود که درصدی تخلفات احتمالی در روند انتخابات نظام پزشکی رخ داده است حتما به اعتراضات مطرح شده پزشکان رسیدگی کرده و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.
این در حالی است که علی شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد در توئیتی انتخابات نظام پزشکی را تجربه تلخى برای اخذ رای الکترونیک خواند و نوشت: شوروشوق جامعه پزشکى به دیوارخورد و امکان مشارکت گسترده ازبین رفت.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »