محمود واعظی: مشکل فضای مجازی تفکر معاون دادستان است

خرم‌آبادی: علیه وزیر ارتباطات اعلام جرم می‌کنیم

زیتون– عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل و دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی ضمن اعتراض نسبت به اجرا نشدن دستورات دادستانی برای فیلتر شدن کانال‌های تلگرامی، تهدید کرد که اگر این دستورات اجرا نشود، علیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات «اعلام جرم» خواهد کرد.
خرم‌آبادی در واکنش به سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اجرا شدن همه دستورهای قضایی و مصوبات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، محمود واعظی را به بیان «مطالب خلاف واقع» متهم کرد.
معاون دادستان کل کشور است، از کانال تگرامی سازمان مجاهدین خلق و وب‌سایت «آمد نیوز» به عنوان کانال‌هایی نام برد که به گفته او، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آنها را فیلتر نکرده است. به گزارش تسنیم او در ادامه تهدید کرد که اگر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «دستورهای قضایی» درباره فیلتر شدن کانال‌های تلگرامی را اجرا نکند، «پس از کسب اجازه» از دادستان کل کشور و «مسئولان عالی قضایی» علیه او اعلام جرم خواهد کرد.
دبیر کمیته کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی روز چهارشنبه همچنین گفت که وزارت ارتباطات در ایجاد شبکه ملی اطلاعات «ناموفق» عمل کرده و به همین دلیل «دو سوم فضای مجازی کشور به اشغال بیگانگان» درآمده است.
وی اضافه کرد: «مسلط کردن شبکه‌های اجتماعی بیگانه بر فضای مجازی کشور علاوه بر اخلال در اجرای دستورهای قضایی باعث می‌شود دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز عملکرد مطلوبی در فضای مجازی کشور نداشته باشند.»
محمود واعظی در پاسخ به اظهارات امروز صبح خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور درباره فضای مجازی و تلگرام گفت: «مسئولان نظام و مردم قاضی مناسبی برای تلاش‌های وزارت ارتباطات جهت سالم سازی فضای مجازی هستند.»
واعظی با تاکید بر اینکه ایشان بالاخره تکلیف خود را مشخص کندکه یک روز می‌گویند سرور تلگرام باید به کشور بیاید و روز دیگر می‌گویند ورود سرور‌ها مصداق نفوذ و جاسوسی است، افزود: «معلوم است مشکل جای دیگری است و وقتی ما می‌گوییم تفکر ایشان بر انسداد فضای مجازی است؛ واکنش نشان می‌دهند.»
به گفته وزیر ارتباطات٬ معاون دادستان مدعی هستند که سرویس بومی راه اندازی نشده است و وزارت ارتباطات نقش خود را انجام نداده است که سخت در اشتباهند. ایشان از اقدامات خوب وزارت ارتباطات هم مطلع هستند و می‌دانند موانع این اقدام زیاد است البته یک مانع بزرگ هم همین تفکرات ایشان است.
خرم‌آبادی پیشتر اعلام کرده بود که هشت هزار کانال تلگرامی، «ضدامنیت کشور» شناسایی شده و «حتی دستور انسداد برخی از این کانال‌ها بیش از ۴۰ بار به وزارت ارتباطات ارسال شده است ولی تاکنون فیلتر نشده‌اند.» وزیر ازتباطات در جواب او اعلام کرده بود که این وزارتخانه این فهرست را دریافت نکرده و «معلوم نیست آن را کجا فرستاده‌اند.»

 

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. این غضنفر قانونی را که میخواهد به استناد آن اعلام جرم کند را معرفی کند ، اعلام جرم هم از اختیارات دادستان عمومی و معاونان اوست و ایشان چنین اختیاری ندارند مگر اینکه به عنوان یک شهروند اعلام جرم بفرمایند !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

محمود واعظی: مشکل فضای مجازی تفکر معاون دادستان است

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »