سرورهای تلگرام به ایران منتقل شد

زیتون– محمود واعظی، وزیر ارتباطات٬ از نتیجه مثبت مذاکره با شبکه پیام رسان تلگرام برای انتقال سرور به ایران خبر داد.
محمود واعظی در حاشیه مراسم افتتاح پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات با تایید موضوع نصب شبکه های تحویل محتوا (CDN) از سوی تلگرام در ایران گفت: «بله این موضوع درست است و زمانی که سرور وجود نداشته باشد CDN روی آن نصب نمی شود.»
به گزارش مهر واعظی ادامه داده که کار بزرگی انجام شده است به نحوی که برای کانال های پرظرفیت و کانال هایی که مراجعه زیادی دارد، تلگرام سرور خود را به ایران آورده است و روی آن CDN نصب کرده است.
وزیر ارتباطات افزود که هم اکنون کار در حال انجام است و این شروع یک کار بزرگ است و من فکر می کنم باید اجازه دهیم همین سیاست که بین ما و مدیر تلگرام توافق شده است پیش برود.
واعظی همچنین وعده داد: «ما گام به گام در این زمینه پیش می رویم و امیدواریم همانطور که وعده کردیم انتقال سرورهای تلگرام به ایران نتیجه برسد.»
او با تاکید بر اینکه مذاکرات با این شبکه پیام رسان نتیجه داده است و موضوع، یکطرفه نیست خاطرنشان کرد: اینکه تلگرام در ایران در حال نصب CDN است نتیجه توافقات ما و تلگرام است.
تلگرام پیشتر انتقال سرورهای خود به ایران را رد کرده بود. در عین حال در وب سایت این شبکه‌ اجتماعی آمده که برنامه پیامرسانی تلگرام از سرورهای واسطه، موسوم به CDN استفاده می‌کند. چنانکه روزنامه فاینشیال تریبیون نوشته، تلگرام این دست از سرورها را به ایران منتقل کرده است.
تلگرام می‌گوید که در سرورهای CDN اطلاعات کاربران ذخیره نمی‌شود و تمامی اطلاعات درون این سرورها، کدگذاری شده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »