‌صدور کیفر خواست ۳۰ صفحه‌ای برای حمید بقایی

زیتون– عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز خبر داد که برای حمید بقایی کیفر خواستی ۳۰ صفحه‌ایی صادر شده است.
به گفته او این کیفرخواست با پنج عنوان اتهامی تهیه و در شرف ارسال به دادگاه است.
حمید بقایی روز یکشنبه ۱۸ تیرماه با قرار وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی بازداشت شد. او قبلا در خرداد ۹۴ به اتهام «اختلاس» بازداشت و در دی‌ماه همان سال آزاد شده بود.
دادستان تهران همچنین ضمن تاکید بر این که هیچ یک از متهمان مرتبط با جریان های سیاسی، در مقابل تعقیب به لحاظ ارتکاب جرم مصونیت ندارند، خطاب به چنین متهمانی٬ بدون اشاره به نامی خاص٬ گفت: «این پنبه را از گوش خود بیرون بیاورید، از خواب گران بیدار شوید، اقدامات مجرمانه از قبیل توهین و نشر اکاذیب مستوجب تعقیب قضایی است.»
جعفری دولت‌آبادی در تقبیح اظهارات این متهم و مرتبطانش٬ بدون نام بردن، با بی‌سابقه خواندن چنین رفتارهایی، تاکید کرد که اگر دادستانی در قبال ادعاها و رجزخوانی برخی متهمان خویشتن‌داری می‌کند، بدان جهت است که می‌خواهد از مسیر قانون خارج نشود.
او خطاب به متهمان این جریان که در توجیه اقدامات مجرمانه‌ ، نظام جمهوری اسلامی و ارکان آن را مورد هجمه قرار می‌دهند، توصیه کرد که اگر توجیهی بر اقدامات مجرمانه خود دارید، در مراجع قضایی از خود دفاع کنید؛ نه این که دستگاه قضایی و مسئوولین نظام را زیر سوال ببرید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. برای کسانی که با کیفرخواست نویسی آشنا هستند میدانند که اگر دلایل کافی برای اتهام وجود داشته باشد برای ۵ اتهام هم ۵ سطر کیفرخواست کفایت میکند ، انشای ۳۰ صفحه ای نشانه خالی بودن دست دادستان از دلیل است !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »