بازی دو فوتبالیست ایرانی با تیمی از اسرائیل جنجال آفرید

فوتبال سیاسی نیست

زیتون– مسعود شجاعی٬ کاپیتان و احسان حاج‌صفی بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در جریان رقابت‌های لیگ اروپا، با تیم پانیونیوس آتن مقابل مکابی تل‌آویو به میدان رفتند.
جمهوری اسلامی ایران همواره از رویارویی ورزشکاران ایرانی با تیم‌ها و ورزشکاران اسراییلی ممانعت می‌کند؛ البته به ادعای جمهوری اسلامی این ورزشکاران هستند که از رقابت با ورزشکاران اسرائیلی خودداری می کنند. این رویکرد باعث شده تا فدراسیون‌ها، ورزشکاران و تیم‌های ملی در آستانه تعلیق و محرومیت قرار گیرد.
باشگاه پانیونیوس اما قبل از مسابقه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این باشگاه به عدم همراهی دو بازیکن در دیدار رفت به میزبانی تل آویو احترام می‌گذارد اما آنها در بازی برگشت باید به قراردادشان احترام بگذارند. در نتیجه دو لوژینر ایرانی مقابل تیم اسرائیلی بازی کردند.
طبق گزارش‌های تصویری منتشر شده در رسانه‌های یونان، هنگام ورود اتوبوس باشگاه پانیونیوس به ورزشگاه، هواداران این تیم در اقدامی بی‌سابقه، دو بازیکن ایرانی را روی دست گرفته و به رختکن بردند.
وزارت ورزش ایران اما در واکنش به این اقدام بیانه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است که «حمایت از مردم مظلوم فلسطین، انتفاضه و مبارزه با صهیونیسم و حامیانش از ارکان اصلی سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و در همین راستا وزارت ورزش و جوانان با پیروى کامل از آرمان هاى امام راحل ( ره) و رهنمودهاى رهبر معظم انقلاب، رژیم نامشروع اسراییل را به رسمیت نمیشناسند و آن را به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر نظام براى ترویج روحیه مبارزه اسلامى علیه صهیونیستها سرلوحه خود قرار داده است.» در نتیجه بنا براعلام وزارت ورزش و جوانان، «قهرمانان ایران اسلامی نیز در میادین بین الملى یاری و همراهی قاطع خود از مردم ستمدیده فلسطین را پهلوانانه اعلام کرده اند و این حرکت ارزشی امروز به فرهنـگ عمـومی و جـهانی تبـدیـل شده است. در مورد اخیر هم وزارت ورزش پس از دریافت اطلاعات و گزارش های لازم از فدراسیون فوتبال و سایر منابع در چارچوب اصول و مبانی سیاست خارجی نظام و حفظ منافع ملی تصیمات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.»
محمدجواد عباباف مدیرکل حراست وزارت ورزش نیز به فارس گفت: «به هیچ عنوان این حرکت را تأیید نمی‌کنیم و مسلماً طبق مقررات با آن برخورد می‌شود. به احتمال بسیار زیاد شجاعی و حاج‌صفی از تیم ملی محروم می‌شوند ولی باید منتظر نظر نهایی مسئولان باشیم.»
این موضوع مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز قرار گرفت.
حامد طالبی از دبیران خبرگزاری فارس هم نوشته است: «مسعود شجاعی سال ۸۸ برای کسانیکه “نه غزه نه لبنان” می‌گفتند مچ‌بند سبز بست، می‌شد پیش‌بینی کرد که روزی در بازی با تیم اسرائیلی شرکت کند.»
فردیدالدین حدادعادل نیز در همین رابطه تویت کرد: «سالگرد حمله رژیم کودک‌کش صهیونیستی به #قانا ست. توپ فوتبالی که اسرائیلی ها به آن ضربه بزنند رد خون دارد آقای شجاعی و حاج‌صفی!»
در مقابل اما عده‌ای با هشتک «فوتبال سیاسی نیست» به واکنش وزارت ورزش ایران اعتراض کردند.
علی عالی٬‌دبیر سرویس ورزش روزنامه اعتماد در این باره نوشت :«نویسندگان بیانیه‌های وزارت ورزش و فدراسیون می‌دانند که تیم‌ملی فلسطین هم بازیکنانی دارند که در اسراییل بزرگ شدند؟ #فوتبال_سیاسی_نیست»
کاربر دیگری نیز در حمایت از این دو فوتبالیست ایرانی نوشت: «برای اون ها که یادشون رفته میگم، مچ بند سبز و حمایت از حضور بانوان در استادیوم و حمایت از #جمعیت_دفاع #مسعودشجاعی را. #فوتبال_سیاسی_نیست»
دیگری نیز این سوال را مطرح کرده که «بابا جان مگه هدف مبارزه با اسرائیل نیست؟ #مسعود_شجاعی و #احسان_حاج _صفی هم داشتن با نماینده اسرائیل میجنگیدن دیگه! #فوتبال_سیاسی_نیست»
علی کریمی٬ فرهاد مجیدی٬ محمد نصرتی٬ رامین رضائیان و کریم انصاری‌فرد نیز از جمله فوتبالیست‌هایی بودند که با انتشار عکس این دو لوژیونر ایرانی در اینستاگرام‌شان از آنها حمایت کردند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بازی دو فوتبالیست ایرانی با تیمی از اسرائیل جنجال آفرید

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »