ورود کمیسیون امنیت ملی به موضوع مسابقه ورزشکاران ایرانی و اسرائیلی

زیتون– کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بازی دو ورزشکار ایرانی مقابل تیم باشگاهی از اسرائیل را محکوم کرد.
حسین نقوی‌حسینی٬ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس٬ خبر داد که در جلسه امروز این کمسیون٬ «قرار گرفتن دو ورزشکار ایرانی در قالب یک باشگاه‌ خارجی در مقابل تیم ورزشی رژیم صهیونیستی» مورد بررسی قرار گرفته است.
به گفته نقوی‌حسینی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن محکوم کردن حرکت این دو ورزشکار، بار دیگر از همه ورزشکاران و قهرمانان به نام کشور که با گذشتن از مدال‌های رنگارنگ و مقامات ورزش جهانی، در برابر ورزشکاران رژیم غاصب، اشغالگر، کودک‌کش، متجاوز و جنایتکار قرار نگرفتند و با احترام گذاشتن به حقوق بشر و در حمایت از همه مظلومانی که مورد ظلم رژیم نامشروع صهیونیستی از غزه تا لبنان، قرار گرفتند، به مقامات و جایگاه‌های قهرمانی پشت پا زدند و از این ورزشکاران تقدیر و تشکر کرد.»
به گزارش خانه ملت این کمیسیون همچنین اعلام کرد: «پذیرفتن بازی در مقابل ورزشکاران رژیمی که جز اشغال، آدم‌کشی و تجاوز و خیانت در تاریخ بشر، ارمغان دیگری برای بشریت نداشته، بی‌احترامی به حقوق هزاران شهید و آواره و آسیب‌دیده از رژیم غاصب صهیونیست است.»
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین اعلام کرد که «قطعا در این راستا، مسئولین ذی‌ربط اقدامات و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد.»
پنج شنبه گذشته مسعود شجاعی٬ کاپیتان و احسان حاج‌صفی بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در جریان رقابت‌های لیگ اروپا، با تیم پانیونیوس آتن مقابل مکابی تل‌آویو به میدان رفتند.
جمهوری اسلامی ایران همواره از رویارویی ورزشکاران ایرانی با تیم‌ها و ورزشکاران اسراییلی ممانعت می‌کند؛ البته به ادعای جمهوری اسلامی این ورزشکاران هستند که از رقابت با ورزشکاران اسرائیلی خودداری می کنند. این رویکرد باعث شده تا فدراسیون‌ها، ورزشکاران و تیم‌های ملی در آستانه تعلیق و محرومیت قرار گیرد.

باشگاه پانیونیوس اما قبل از مسابقه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این باشگاه به عدم همراهی دو بازیکن در دیدار رفت به میزبانی تل آویو احترام می‌گذارد اما آنها در بازی برگشت باید به قراردادشان احترام بگذارند. در نتیجه دو لوژینر ایرانی مقابل تیم اسرائیلی بازی کردند.
وزارت ورزش ایران اما در واکنش به این اقدام بیانه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است که «حمایت از مردم مظلوم فلسطین، انتفاضه و مبارزه با صهیونیسم و حامیانش از ارکان اصلی سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و در همین راستا وزارت ورزش و جوانان با پیروى کامل از آرمان هاى امام راحل ( ره) و رهنمودهاى رهبر معظم انقلاب، رژیم نامشروع اسراییل را به رسمیت نمیشناسند و آن را به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر نظام براى ترویج روحیه مبارزه اسلامى علیه صهیونیستها سرلوحه خود قرار داده است.» در نتیجه بنا براعلام وزارت ورزش و جوانان، «قهرمانان ایران اسلامی نیز در میادین بین الملى یاری و همراهی قاطع خود از مردم ستمدیده فلسطین را پهلوانانه اعلام کرده اند و این حرکت ارزشی امروز به فرهنـگ عمـومی و جـهانی تبـدیـل شده است. در مورد اخیر هم وزارت ورزش پس از دریافت اطلاعات و گزارش های لازم از فدراسیون فوتبال و سایر منابع در چارچوب اصول و مبانی سیاست خارجی نظام و حفظ منافع ملی تصیمات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.»
محمدجواد عباباف مدیرکل حراست وزارت ورزش نیز به فارس گفت: «به هیچ عنوان این حرکت را تأیید نمی‌کنیم و مسلماً طبق مقررات با آن برخورد می‌شود. به احتمال بسیار زیاد شجاعی و حاج‌صفی از تیم ملی محروم می‌شوند ولی باید منتظر نظر نهایی مسئولان باشیم.»
علی مطهری٬ نایب رییس مجلس نیز پیشتر با انتشار پستی در اینستاگرام خود نوشته بود که این دو فوتبالیست باید «پوزش بخواهند» و قول بدهند که دیگر «مرتکب چنین اعمالی نشوند.»
تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »