کابینه دوازدهم به مجلس معرفی شد

زیتون– حسن روحانی٬‌ رییس جمهوری٬ در نامه ای به مجلس، وزیران پیشنهادی خود را معرفی کرد. معاون پارلمانی ریاست جمهوری با حضور در صحن علنی مجلس فهرست وزرای پیشنهادی دولت را تقدیم مجلس کرد.
بر اساس این لیست وزارت اطلاعات٬ امورخارجه٬ بهداشت٬ کار و امور اجتماعی٬ راه و شهر سازی٬ جهاد کشاورزی٬ ورزش و نفت تغییری نخواهند کرد.
بیشتر بخوانید: روز سرنوشت کابینه
اما گزینه جدید برای وزارت ارتباطات محمدجواد آذری جهرمی٬ جوان‌ترین عضو کابینه نیز هست. او پیش از این، در دولت محمود احمدی‌نژاد مسوول بخش شنود وزارت اطلاعات بود و بعدها در دولت حسن روحانی در وزارت ارتباطات به معاونت رسید.
مسعود کرباسیان٬ وزیر پیشنهادی برای اقتصاد٬ دارای دکتری مدیریت و برنامه ریزی است. آخرین سابقه اجرایی کرباسیان معاونت وزیر صنعت، معاونت وزیر نفت، معاونت وزیر بازرگانی و معاونت وزیر اقتصاد بوده است.
آخرین سمت کرباسیان، معاونت علی طیب نیا و ریاست گمرک کل کشور بود که توانست تحولی مهم در گمرک را رقم بزند.
امیر سرتیپ امیر حاتمی٬ از فرماندهان ارتش ایران و جانشین وزیر دفاع است. او پیش از انتصاب به عنوان جانشین وزیر دفاع در آبان ۱۳۹۲، جانشین معاونت ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح بود. او وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت دفاع دولت دوازدهم است.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش٬ محمد بطحایی٬ رییس مرکز ملی نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه کشور و سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است. او پیش از این قائم مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بوده است. او سالها معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، مهم ترین نهاد قانون گذاری در وزارتخانه بوده و همچنین معاونت برنامه ریزی و نظارت در دفتر ستادی، مسئول آموزش در سرپرستی مدارس خارج از کشور، مدیریت واحدهای آموزشی، معلمی٬ دبیری و امور تربیتی را نیز در کارنامه خود دارد.
علیرضا آوایی٬ و رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهوری٬ گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت دادگستری است. او از سال ۱۳۵۷وارد دستگاه قضا شده و به دلیل نقش در اعدام‌های دهه ۶۰ در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارد.
عباس صالح شریعتی٬ معروف به سید عباس صالحی٬ پیشتر معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بود.
محمد شریعتمداری٬ معاون اجرای رییس جمهوری نیز به عنوان وزیر صنعت٬ معدن و تجارت معرفی شده است. او همچنین جانشین رییس‌ جمهوری در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی است.
گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی وزارت علوم هنوز به مجلس اعلام نشده است.
مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت،‌ متن نامه معرفی وزرای پیشنهادی برای دولت دوازدهم را قرائت کرد. به گفته پزشکیان مجلس پس از یک هفته وارد بررسی رای اعتماد وزرا خوادهد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »