دیدار کمیته پیگیرى رفع حصر با لاریجانى

زیتون– مسعود پزشکیان٬ نایب رییس مجلس٬ خبر از برگزاری نشست کمیته پیگیری مطالبه رفع حصر فراکسیون امید با رییس مجلس داد.
شب گذشته غلامرضا حیدری٬ عضو فراکسیون امید مجلس٬ از تشکیل کمیته‌ای در فراکسیون موسوم به «فراکسیون امید» برای «مطالبه رفع حصر» خبر داده بود. او در حساب کاربری توییترش نوشت: «کمیته ای برای پیگیری مطالبه #رفع_حصر در #فراکسیون_امید به دستور #دکترعارف و بامحوریت ایشان تشکیل شد که امیدواریم به نتیجه برسد»
امروز مسعود پزشکیان به ایسنا گفت که کمیته پیگیری مطالبه رفع حصر فراکسیون امید ظهر امروز با آقای لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کردند تا بتوان از این طریق راه حلی برای این موضوع پیدا کرد.
به گفته این نماینده اصلاح طلب مجلس، موضوع حصر باعث بروز برخی مشکلات و ایجاد گره هایی در جامعه شده است و تا زمانی که این موضوع به هر طریقی حل نشود انسجام ملی ایجاد نخواهد شد. پزشکیان تاکید کرد: «به اعتقاد من لازم است بزرگان برای این موضوع راه حلی پیدا کنند.»
غلامرضا حیدری نیز به ایلنا گفت تشکیل این کمیته در مجلس ایران به‌ویژه از این جهت حائز اهمیت است که «محصورین در شرایط جسمانی خوبی قرار ندارند» و رفع حصر «مطالبه اکثریت» است.
مهدی کروبی، فاطمه کروبی، زهرا رهنورد و میرحسین موسوی از بهمن سال ۱۳۸۹ و در پی اعتراضات به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸، در حصر خانگی قرار گرفتند. تنها فاطمه کروبی پس از چند ماه رفع حصر شد. با این حال سه تن دیگر هم‌چنان در شرایط حصر هستند و در یک ماه اخیر اخبار و گزارش‌های متعددی از وخامت شرایط جسمانی آنها منتشر شده است.
مهدی کروبی چندی پیش به علت عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شد و پسرش، محمدتقی کروبی، روز یک‌شنبه، ۱۵ مردادماه، اعلام کرد که پس از دو بار آنژیوگرافی به علت پایین بودن ضربان قلبش، برای قلب وی باتری کار گذاشته شد.
دختران میرحسین موسوی نیز اخیراً اعلام کردند که در آخرین دیدارشان با والدین خود، متوجه شده‌اند پدرشان دچار «نوسان شدید فشار خون و سرگیجه شدید» است.
در پی انتشار این گزارش‌ها، ده‌ها فعال سیاسی و مدنی، چند سازمان حقوق بشری، چندین انجمن اسلامی و چند نماینده مجلس خواستار پایان دادن به حصر میرحسین موسوی،‌ زهرا رهنورد و مهدی کروبی شدند.
غلامرضا حیدری، نماینده‌ای که روز سه شنبه از تشکیل کمیته مطالبه رفع حصر خبر داد، خود چندی پیش از تریبون مجلس گفت: «اگر خدای ناکرده اتفاقی مشابه آن چه برای آیت‌الله هاشمی پیش آمد برای این افراد هم پیش بیاید در شان نظام نیست.»
به گفته این نماینده مجلس، مسئله حصر با «اراده» روسای سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه قابل حل است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »