محمد خاتمی: رییس‌جمهوری ماموران امنیتی را از منزل کروبی خارج کند

زیتون– محمد خاتمی در تماس تلفنی با خانواده مهدی کروبی تاکید کرد که حداقل انتظار از حسن روحانی، دستور به وزیر خود برای خروج ماموران از منزل آقای کروبی است.
مهدی کروبی از صبح روز گذشته در اعتراض به روند و شیوه حصر «غیرقانونی و غیرشرعی» خود دست به اعتصاب غذای خشک زده است.
خروج ماموران امنیتی از محل حصر و برگزاری دادگاه علنی، دو خواسته‌ای هستند که مهدی کروبی اعلام کرده تا زمان دستیابی به آن اعتصاب خشک خود را ادامه می‌دهد.
او در پی عوارض ناشی از اعتصاب غذا پس از دو عمل جراحی قلب، شب گذشته به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده است.
وب‌سایت سحام‌نیوز٬ نزدیک به مهدی کروبی خبر داد که رییس جمهوری اصلاحات ساعتی پیش در تماسی تلفنی با فرزند مهدی کروبی، جویای احوال او شد.
محمد خاتمی ضمن اظهار تاسف  گفت: «متاسفانه کاری از دست من بر نمی آید و اینکه نمی توانم کاری در جهت رفع این نگرانی ها انجام دهم، موجب ناراحتی بیشتر من است.»
رییس بنیاد باران در ادامه درباره درخواست های مطرح شده از سوی این رهبر در حصر «جنبش سبز» و نقش دولت در رسیدگی به آن گفت: «حداقل انتظار از آقای روحانی این است که ایشان سریع وارد عمل شوند و از وزیرشان بخواهند که ماموران امنیتی از منزل خارج شوند. این حداقل کاری است که در حوزه اختیارات آقای روحانی نیز بوده و هر چه سریعتر باید این کار را انجام دهند.»
به گفته خاتمی در ماجرای حصر آقای منتظری، وقتی وارد عمل شدیم، در همان یکسال آخر با کمک خود آقای روحانی توانستیم مشکل حصر ایشان را رفع کنیم. اگرچه رفع حصر دست آقای روحانی نیست، اما حداقل کاری که می توانند از وزیر اطلاعات خود بخواهد که خواست مهدی کروبی را اجابت کند
محمد خاتمی در پایان تاکید کرد که «تنها چیزی که برای ما خیلی مهم است سلامت آقای کروبی است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »