اعتصاب غذای زندانیان سیاسی رجایی شهر وارد روز بیستم شد

زیتون– اعتصاب غذای ۱۸ زندانی سیاسی و عقیدتی محبوس در زندان رجایی‌شهر (گوهردشت) کرج، در اعتراض به رعایت نشدن حقوقشان از جمله محرومیت از هواخوری روزانه، وجود دوربین مداربسته و تحویل ناقص وسایل شخصی، پس از ۱۹روز ادامه دارد.
هشتم مردادماه «زیتون» خبر داده بود که در پی خودداری زندانیان سیاسی سالن ۱۲ بند ۴ زندانیان رجایی شهر از انتقال به بند ده، گارد زندان به زندانیان حمله کرد.
زندانیان سیاسی و عقیدتی محبوس در سال ۱۲ بند ۴ زندان رجایی شهر، به دلیل وجود دوربین‌های امنیتی، در مقابل انتقال به بند ده مقاومت کرده بودند. اما در نهایت با دخالت گارد زندان و ضرب و شتم زندانیان، این انتقال صورت گرفت.
پیشتر زندانیان القاعده در بند ده محبوس بودند.
بر اساس اخباری که به «زیتون» رسیده بود، بخشی از وسائل شخصی زندانیان سیاسی و عقیدتی در پی این یورش از بین رفت. یک روز پس از آن زندانیان این بند دست به اعتصاب جمعی زدند که در نتیجه آن تمامی ملاقات‌های زندانیان لغو شد.
جعفر (شاهین) اقدامی، سعید ماسوری، ابوالقاسم فولادوند، حسن صادقی، رضا اکبری منفرد و امیر قاضیانی رسما با ارسال نامه به مدیریت زندان اعلام اعتصاب غذا کرده‌اند و زانیار مرادی، لقمان مرادی، سعید شیرزاد و شاهین ذوقی‌تبار و تعداد دیگری از زندانیان، نامه‌ای به مدیریت زندان ارسال نکرده‌اند اما در اعتصاب غذای تر هستند.
زندانیان در این مدت تنها سه بار اجازه حضور در فضای باز برای هواخوری را داشته‌اند، «در سالن هم همیشه بسته است و تمام پنجره‌های کوچک اتاق‌ها هم از داخل و بیرون با توری‌های ضخیم پوشانده شده و هوای سالن اصلا عوض نمی‌شود.»
رضا شهابی، عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران، نیز که از جمله زندانیان محبوس در رجایی شهر است، از ۱۰ روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.
رضا شهابی در پرونده جدیدی به یک سال زندان دیگر محکوم شده‌ است. ضمن آنکه دادستانی پنج ماه از زمانی که رضا شهابی با تأیید پزشکی قانونی از مرخصی پزشکی برخوردار شده بود را «غیبت» محسوب کرده‌است. شهابی در اعتراض به اینکه چرا مدت زمان مرخصی درمانی او جز مدت زندان محسوب نشده، دست به اعتصاب زده است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. رضا شهابی، عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران .چقدر احمقانه است که یکی عضو سندیکا باشد و در زندان آنهم سیاسی باشد.راحت میتوان فهمید عاملان ظالمندو شکی وجود ندارد.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »