مخالفت ایران،عراق و ترکیه با استقلال اقلیم کردستان عراق

زیتون– ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق نسبت به پیامدهای منفی احتمالی تصمیم اربیل برای برگزاری همه پرسی استقلال در ۲۵ سپتامبر هشدار داد.
او به صراحت به اعضای هیات مذاکره کننده کرد گفت که همه‌پرسی برای منافع کردستان عراق می‌تواند پیامدهای منفی و زیان بخش داشته باشد.
سرلشکر محمدحسین باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز در پی دیداری با رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه، ‌خبر داد که هر دو کشور با استقلال اقلیم کردستان عراق مخالف هستند.
به گفته باقری در این دیدار دو طرف ایرانی و ترکیه‌ای تاکید و اعلام کردند که برگزاری این همه پرسی، اگر اتفاق بیفتد، مبنایی برای آغاز یک سری تنش و درگیری در داخل کشور عراق خواهد بود که تبعات آن دامنگیر کشورهای همجوار خواهد شد.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر این که برگزاری همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق، «ایران، عراق و ترکیه» را درگیر خواهد کرد، گفته بود که به همین علت مقامات دو کشور تاکید دارند که چنین کاری امکان‌پذیر نیست و نباید صورت بگیرد.
مسعود بارزانی، رییس دولت اقلیم کردستان عراق اواسط خردادماه سال جاری اعلام کرد که همه‌پرسی استقلال کردستان عراق در روز ۲۵ سپتامبر، سوم مهرماه، برگزار خواهد شد.
اعلام خبر برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق واکنش منفی همسایه‌های عراق یعنی ایران وترکیه را درپی داشته که هر یک بخش قابل توجهی از جمعیت‌شان کرد است.
آمریکا نیز خواستار به تاخیر انداختن این همه‌پرسی شده است. اما حکومت اقلیم کردستان عراق این درخواست را رد کرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »