فرزند مهدی کروبی: درپویش رفع حصر٬ مردم کوتاهی نکردند

زیتون– محمدحسین کروبی، فرزند مهدی کروبی،‌ در مورد «رفع حصر از رهبران جنبش سبز» گفت: «اوایل دولت آقای روحانی که رأی آورده بودند، با فرزندان آقای موسوی پیش آقای هاشمی رفتیم. به ایشان گفتیم دولت و وزیر اطلاعات که به شما نزدیک هستند، شما سفارشی کنید که آقای کروبی را از منزل اطلاعات به منزل خودشان در جماران بیاورند زیرا وضع ایشان در منزل وزارت خیلی بد بود. آقای هاشمی گفتند من طبق سوابق انقلابیم که در زندان دارم، این چیزی که شما دو خانواده از وضعیت محصورین می گویید یک زندان انفرادی است و اصلاَ این حصر نمی تواند باشد، و همان موقع هم خبر دیدار را منتشر کردم.»
او در گفت‌وگو با وب‌سایت انتخاب‌خبر ادامه داد: «اوایل حصر بود که آقای احمد منتظری به منزل مادرم آمدند که با ما ملاقات کنند، وقتی شرایط حصر را هم برای آقای منتظری گفتم، ایشان گفتند قضیه حصر آقای منتظری کاملاً حصر بود، به این معنی که از روز اول کلیه اقوام، فرزندان و بصورت بسیار محدود برای برخی دوستان ملاقات آزاد بود. شرایطی را که از حصر آقای کروبی گفتیم، ایشان گفتند این وضعیت اسمش حصر نیست و بلکه زندان انفرادی است.»
به گفته فرزند این رهبر در حصر «جنبش سبز» از روزی که حصر صورت گرفت پویش رفع حصر از ناحیه مردم شروع شد؛ یعنی مردم از روز اول در قضیه حصر حساس هستند و در فضای مجازی با جدیت این قضیه را دنبال می کنند.
به گفته او در واقع از ناحیه مردم کوتاهی رخ نداده است، اما آن چیزی که باید در پویش رفع حصر صورت گیرد احساس مسولیت از ناحیه خواص جامعه است. یعنی اینکه علما، روشنفکران، سیاسیون فقط در اتاق دربسته ننشینند و معترض به این وضع باشند و محکوم کنند، حداقل کاری که می‌توانند انجام دهند این است که اعلام موضع علنی انجام دهند و از حاکمیت بخواهند دادگاه علنی رهبران وقایع اعتراضی انتخابات سال ۸۸ را برگزار کنند و حاکمیت به این بلا تکلیفی خاتمه دهد.
محمدحسین کروبی تاکید کرد که شش سال و نیم از این حصر گذشته است و حاکمیت هر تهمت و افترایی خواسته به رهبران اعتراضات سال ۸۸ زده و اجازه هیچ دفاعی را به آنها نداده است. واقعاَ به این سه نفر دارد ظلم می شود و محدودیت های غیرقانونی و غیراسلامی ادامه دارد.
هواداران جنبش سبز در روزهایی که مهدی کروبی برای «خروج نیروهای امنیتی از منزلش» و برگزاری «دادگاه» دست به اعتصاب زده بود، از مراجع خواستند در مخالفت با این حصر طولانی برای موضع‌گیری کنند.
گذشته از استفتاءهایی که از دفاتر مراجع تقلید شیعیان در همان دو روز صورت گرفت، عده‌ای از کنشگران سیاسی-اجتماعی به دنبال جمع‌آوری امضا برای نامه‌ای خطاب به آیت‌الله سیستانی، مرجع به نام شیعیان هستند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »