مطهری: دستورالعمل رویارویی ورزشکاران ایرانی با اسرائیل تدوین شود
زیتون– علی مطهری، نایب رییس مجلس، خواستار تدوین دستورالعمل رویارویی ورزشکاران ایرانی با تیم‌های اسرائیلی شد.
مسعود شجاعی، کاپیتان و احسان حاج‌صفی بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در جریان رقابت‌های لیگ اروپا، با تیم پانیونیوس آتن مقابل مکابی تل‌آویو به میدان رفتند.
جمهوری اسلامی ایران همواره از رویارویی ورزشکاران ایرانی با تیم‌ها و ورزشکاران اسراییلی ممانعت می‌کند؛ البته به ادعای جمهوری اسلامی این ورزشکاران هستند که از رقابت با ورزشکاران اسرائیلی خودداری می‌کنند. این رویکرد باعث شده تا فدراسیون‌ها، ورزشکاران و تیم‌های ملی در آستانه تعلیق و محرومیت قرار گیرد.
باشگاه پانیونیوس اما قبل از مسابقه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این باشگاه به عدم همراهی دو بازیکن در دیدار رفت به میزبانی تل آویو احترام می‌گذارد اما آنها در بازی برگشت باید به قراردادشان احترام بگذارند. در نتیجه دو لوژینر ایرانی مقابل تیم اسرائیلی بازی کردند.
این تصمیم دو ملی پوش و لوژینر ایرانی، واکنش‌های زیادی را در داخل کشور برانگیخت. تا جایی که روز پنج شنبه، ۱۹ مرداد، محمدرضا داورزنی، ‌معاون وزیر ورزش، اعلام کرد که به دلیل زیر پا گذاشته شدن خطوط قرمز توسط شجاعی و حاج صفی، این دو دیگر جایی در تیم ملی فوتبال ایران ندارند.
طبق مقررات فیفا، این فدراسیون جهانی هرگونه دخالت سیاسی در فدراسیون‌های ملی عضو خود را ممنوع کرده است و در صورتی که به این نتیجه برسد «دخالتی رخ داده»، رای به محرومیت کل فوتبال کشور خاطی خواهد داد.
بازتاب جهانی اظهارات محمدرضا داورزنی باعث حساسیت فیفا نیز شده بود و آنها به همین دلیل از فدراسیون فوتبال خواستار توضیحاتی در این باره شدند.
مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی طی چند روز گذشته، در اینستاگرام خود بدون اشاره به بازی انجام شده بر ارزش‌های ملی‌گرایانه خود تاکید کردند.
مطهری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش پیام احسان حاج صفی درباره حضور در مسابقه فوتبال یک تیم اروپایی با یک تیم باشگاهی اسرائیل را نقطه پایان این اتفاق قرار دهند تاکید کرد روشن است که الزامات عضویت در یک تیم باشگاهی اروپایی ایشان را علی‌رغم تمایل قلبی مجبور به شرکت در آن بازی کرده بود ولی وی به خوبی می‌داند که بازی در مقابل چنین تیمی به معنی به رسمیت شناختن آن کشور جعلی و اشغالگر است.
نماینده مردم تهران در مجلس خواستار آن شد که وزارت ورزش از طریق وزارت خارجه یا شورای عالی امنیت ملی دستورالعملی در ارتباط با مسابقات ورزشکاران ما در همه رشته‌ها با این گونه تیم‌ها یا مسابقات دو و میدانی که یک شرکت کننده اسرائیلی نیز در آن حضور دارد یا موردی که داور اسرائیلی است و مانند اینها در اختیار فدراسیون‌های ورزشی قرار دهد.
تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »