سپاه پاسداران به داعش حمله کرد

زیتون– شبکه خبر تلویزیون ایران ساعتی پیش خبر از حمله پهپادهای سپاه پاسداران به نیروهای دولت اسلامی (داعش) داد.
بر اساس این خبر پهبادهای سپاه و نیروهای «تیپ فاطمیون» روز پنج‌شنبه به یک کاروان از نیروهای داعش در منطقه «دیرالزور» در مرز عراق و سوریه حمله کرده و تعدادی از آنان را کشته‌اند.
تلویزیون ایران اعلام کرد که کاروانی از نیروهای داعش با «چندین خودروی زرهی» در حال حرکت به سوی یک پایگاه ارتش سوریه در نزدیکی مرز سوریه با عراق بودند و قصد حمله به آن را داشتند، که با ضدحمله غافلگیرانه مواجه شدند.
بر اساس این گزارش، پهپادهای سپاه پاسداران این کاروان را شناسایی کرده و با موشک هدف قرار دادند؛ در پی این حمله نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی موسوم به «محور مقاومت» از جمله «تیپ فاطمیون» با این کاروان درگیر شده و تعداد زیادی از آنان را کشته‌اند.
جمهوری اسلامی از گروه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان و نیروهای حامی بشار اسد با عنوان «محور مقاومت» نام می‌برند. «تیپ فاطمیون» نیز از نیروهای افغان مقیم ایران و «لشکر زینبیون» نیز از شیعیان پاکستانی تشکیل شده که زیر نظر سپاه پاسداران برای دفاع از حکومت بشار اسد در سوریه می‌جنگند.
خبرگزاری صدا و سیما هم در این رابطه نوشت که در این حمله «شمار زیادی» از نیروهای داعش کشته شدند و بقیه آنها فرار کردند.
در این حمله چند دوربین نیروهای داعش هم به دست نیروهایی افتاده که در دفاع از بشار اسد می‌جنگند. تلویزیون ایران بخش‌هایی از این فیلم‌ها را پخش کرده است.
گزارش تلویزیون ایران درحالی منتشر شد که پیش از این مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند نیروهای نظامی ایران تنها برای ارائه «خدمات مستشاری» در سوریه حضور دارند.
هرچند شبکه لبنانی «المیادین» روز چهارشنبه، ۲۵ مرداد، با انتشار ویدئویی اختصاصی اعلام کرده بود که نیروهای سپاه پاسداران ایران «به انتقام خون» محسن حججی، عملیاتی را علیه گروه حکومت اسلامی در سوریه آغاز کرده‌اند. البته این خبر از سوی فرماندهان سپاه پاسداران تکذیب شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »