فدراسیون فوتبال بابت فروش بلیت به زنان پوزش‌خواست

زیتون– از ساعت ۲ بعدازظهر امروز (شنبه) زنان ایرانی نیز امکان خرید بلیت برای تماشای بازی فوتبال ایران و سوریه از سری بازی‌های مقدماتی جام جهانی روسیه، را پیدا کردند.
سامانه فروش بلیت الکرونیکی پیشتر بر روی زنان بسته بود؛ در صورتی که کاربر کدملی یک زن را وارد می‌کرد٬ با صفحه اخطار با این مضمون که برای زنان بلیت وجود ندارد مواجه می‌شد.  اما این بار نه تنها سامانه فروش بلیت، کدملی شروندان زن را می‌پذیرفت؛ که به آنها اجازه انتخاب جایگاه، سکو و صندلی مورد نظرشان را نیز می‌داد.
پیشتر زنان کمپینی برای در خواست «زنانه شدن تماشاچیان بازی فوتبال بین ایران و سوریه» داده بودند. بر این مبنا که تمامی تماشاچیان این یک بازی خاص را زنان تشکیل بدهند؛ درخواستی که با بی‌توجهی مسئولین بی‌نتیجه باقی ماند.
برخی از زنانی که موفق به خرید بلیت این بازی شدند٬ عکس آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.
برای بازی #ایران_سوریه جایگاه شماره ١٢ ردیف ١۴ صندلی ١۴ بلیط خریدم شاید باگ سیستم باشه اما فروش برای زنان آزاده ما هم می آییم #زنان_ورزشگاه
غنچه قوامی نیز در توییترش خبر داد: «منم بلیت خریدم برای بازی ایران و سوریه.»
تنها چند ساعت پس از انتشار این خبر و هجوم زنان برای خرید بلیت، سامانه فروش بلیت آنلاین، ضمن پوزش خواهی اعلام کرد که «فروش بلیت به زنان یک باگ فنی» بوده و زنان اجازه ورود به ورزشگاه برای دیدن این بازی را همچون گذشته، ندارند. فدراسیون فوتبال نیز اعلام کرد که تنها به ۸ زن بلیت فروخته شده و با عودت مبلغ بلیت قصد حل کردن این موضوع را دارند.
اما زنانی که بلیت این بازی را خریده‌اند، با هشتک #زنان_ورزشگاه تصویر بلیت خود را منتشر می‌کنند و اعلام کرده‌اند که قصد دارند برای تماشای این بازی به ورزشگاه بروند.
مخالفان تک جنسیتی بودن ورزشگاه‌ها همچنین با نمایندگانشان در مجلس تماس می‌گیرند و از آن‌ها می‌خواهند تا یک بار برای همیشه راه ورود زنان به ورزشگاه‌ها را هموار کنند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »