تجمع مقابل مجلس برای آزادی رضا شهابی به خشونت کشیده شد

زیتون– به در خواست همسر رضا شهابی٬ کاگر زندانی٬ امروز(سه شنبه) تجمعی در مقابل مجلس برگزار شد.
به گزارش کانال تلگرامی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی این تجمع با هدف درخواست برای آزادی رضا شهابی، عضو زندانی هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه،‌ برگزار شده است.
رضا شهابی از ۲۸ روز پیش در اعتراض به بازداشت دوباره٬ در اعتصاب غذا است. این اعتصاب غذا پس از آن شروع شد که این فعال کارگری متوجه شد که دادستانی با مرخصی پزشکی او موافقت نکرده و بنابراین باید ۹۶۸ روز دیگر در زندان بماند.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه پیشتر گزارش داده که وضع جسمانی رضا شهابی «وخیم»‌است و «نیمی از بدنش بی‌حس» شده است.
ربابه رضایی٬ همسر رضا شهابی در پیامی خطاب به کارگران عضو این سندیکا گفته بود: «رضا شهابی راننده زحمتکش و حق طلب شرکت واحد، بیست و شش روز است که اعتصاب غذا کرده است و سمت چپ بدن او بی حس شده و جانش در خطر است. برای نجات جان و آزادی رضا روز سه شنبه چهاردهم شهریور ساعت ده صبح به مجلس بهارستان مراجعه می کنم. و از تمامی رانندگان و کارگران شرکت واحد انتظار دارم همراه و یاری رسان من و صدای رضا باشند.»
به گفته شاهدان عینی حدود ۲۰۰ تن در این گردهمایی شرکت کرده بودند و اضافه کرد که پلیس، ماموران امنیتی و لباس شخصی‌ها از همان ابتدا تلاش داشتند که مانع برگزاری تجمع شوند.
سندیکای کارگران شرکت واحد همچنین خبر داد که سه تن از شرکت کنندگان در این تجمع توسط نیروهای امنیتی بازداشت شتند اما از مدت کوتاهی به دلیل اعتراض دیگر شرکت‌کنندگان شدند.
به رغم برخورد نیروهای امنیتی اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوس‌رانی و دانشجویانی که برای حمایت آنها آمده بودند٬ شروع به راهپیمایی کردند که پلیس و لباس شخصی‌ها کاملا نزدیک آنان بودند تا مانع از پیوستن افراد دیگر به تظاهرکنندگان شوند.
به گفته این تشکل صنفی، این تجمع «از همان ابتدا از سوی نیروهای مسلح به خشونت کشیده شد» و شرکت‌کنندگان در تجمع به علت فشار نیروهای امنیتی و پلیس، در خیابان مقابل مجلس راهپیمایی کردند.
تظاهرکنندگان شعارهایی مانند «دانشجو کارگر- اتحاد اتحاد»،‌ «کارگر زندانی آزاد باید گردد»، «کارگر، دانشجو، معلم- اتحاد و اتحاد» و «شهابی آزاد نشه این وضع ادامه دارد» سر دادند و «تعدادی از مردم هم تظاهرکنندگان را حمایت و همراهی می‌کردند.»
ربابه رضایی امشب در گفت‌وگو با تلویزیون من و تو ضمن تایید خبر برخورد خشن با تجمع کنندگان گفت که در نهایت تنها جوابی که در یافت کرده این بوده که «مجلس تعطیل است» و امکان رسیدگی به درخواستش برای رسیدگی به وضعیت سلامتی رضا شهابی وجود ندارد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »