توضیح موسسه تنظیم آثار امام درباره جلوگیری از چاپ خاطرات ابراهیم یزدی: مغایر است

زیتون– علی کمیسیاری٬ معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام٬ در رابطه با چرایی مخالفت با چاپ جلد سوم خاطرات دبیر کل درگذشته نهضت آزادی٬ گفت: «ما به دنبال ممیزی منفی و سانسور نیستیم و چنین حقی را هم برای خود نمی شناسیم اما مرحوم یزدی در جلد سوم خاطرات خود، در مواردی خلاف گویی کرده که یکی از آنها خلاف وصیت نامه امام است که تا اصلاح انجام نشود نمی توانیم به این کتاب مجوز دهیم.»
محمدجواد مظفر، مدیر انتشارات کویر٬ پیشتر در مورد علت عدم انتشار جلد سوم خاطرات ابراهیم یزدی توضیح داده بود: «متاسفانه در ۱۶ ماه اخیر برای انتشار جلد سوم خاطرات مرحوم ابراهیم یزدی به مشکل برخوردیم. در این مدتی که کتاب تحت عنوان «شصت سال صبوری و شکوری: خاطرات دکتر ابراهیم یزدی: ۱۱۸ روز در نوفل‌لوشاتو» برای دریافت مجوز به ارشاد رفته است و از یک سال قبل که ارشاد آن را تحویل دفتر نشر آثار امام خمینی داده است با اعلام این موسسه برای حذف ۱۳۰ صفحه از کتاب که نه مورد موافقت من و نه خود دکتر یزدی قرار گرفت برای انتشار به مشکل برخورده است.»
به گفته مظفر حتی وساطت بزرگان جریان اصلاحات هم تاکنون نتوانسته مشکلی که بر سر انتشار خاطرات ابراهیم یزدی به وجود آمده را مرتفع کند.
مدیر انتشارات کویز تاکید کرده بود که «حتی خواستار ورود حاج حسن آقا به موضوع شدیم تا بلکه فرجی شود اما متاسفانه داستان آنقدر طول کشید که متاسفانه با رحلت مرحوم یزدی آرزوی دیدن خاطرات چاپ‌شده‌اش از این مرد بزرگ گرفته شد. ما مجلدهای بعد از جلد سوم را هم آماده کرده‌ایم اما منتظر بودیم تا بعد از انتشار جلد سوم به تریبت مجلدهای ۴ و ۵ و ۶ را هم زیر چاپ ببریم که همچنان منتظر اجازه انتشار جلد سوم را می‌کشیم و در غم از دست دادن ایشان هم عزادار شدیم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. قاعده احترام به وقت و حوصله خواننده سایت ظاهرا این است این (( دو قول متفاوت )) به اختصار ذکر می شدند تا معلوم می شد تفاوت و اختلاف بر سر چیست .کیانوری و آیت الله کاشانی ( از دو طیف کاملا متضاد –که ظاهری یا واقعی بودنش خود موضوع جداگانه ایست –) ادعا کرده انددر روز ۲۷ مرداد به مصدق خبر کودتای روز بعد را داده اند !اگر نتوان به هر طریق ممکن واکنش اقناع کننده ای از جانب مصدق و دیگران شاهدان آن روز در باره صحت و سقم ادعای آن دو بازیگر سیاسی به دست آورد تکلیف چه خواهد بود ؟در مصاحبه زیبا کلام مندرج در زیتون از قول دکتر یزدی آمده است که آقای خمینی یکی دو دورز اول تسخیر سفارت با آن مخالف و حتی به دکتر یزدی در مقام وزیر خارجه گفته است که دانشجویان را از سفارت بیرون کند .ولی به قول آقای زیبا کلام بعد آقای خمینی صلاح دیدند سوار موج احساسات ضد آمریکاپی شوند .کدام روایت درست است ؟

  2. قصد ممیزی و سانسور ندارند ولی هرچه که مخالف نظرات مقامین معظمین باشد باید حذف شود ، همتنطور مخالفین هم حذف میشوند !

  3. باید به آقایان که مخالف ممیزی اند گفت، در مورد واقعه ئی دو قول متفاوت می تواند باشد، به چه دلیل شما یکی را واقع فرض کرده و دیگری را نه؟
    الا اعمال سلیقه ی شخصی چیز دیگری است؟
    البته در زیتون هم، سیاست کلی همین است!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »