انتشار پاسخ رهبر جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید

زیتون– آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ در پاسخ به نامه مولوی عبدالحمید  نوشته «بر اساس قانون اساسی» هیچ گونه تبعیض بین ایرانیان روا نیست. مولوی عبدالحمید٬ امام جمعه اهل سنت زاهدان پیشتر در نامه‌ای از اعمال «تبعیض» نسبت به اهل سنت انتقاد کرده بود.

در این نامه که با امضای رییس دفتر رهبری٬ محمدی گلپایگانی منتشر شده٬ علی خامنه‌ای تاکید کرده است که «همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند بر اساس معارف دینی و قانون اساسی هیچگونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند.»

آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه پاسخ خود افزوده که «همه باید با هم در کنار هم و در صفوف فشرده و واحدی به سربلندی و عزت ایران اسلامی» بیندیشیم و اجازه ندهیم «دشمنان این مرز و بوم و خناسان وابسته به این و آن در این صف واحد تفرقه افکنده و کارشکنی کنند.»
محمد محمدی گلپایگانی نیز در بخشی از این نامه نوشته که رهبر جمهوری اسلامی از «علاقه‌مندی» مولوی عبدالحمید به جمهوری اسلامی و «جانبداری و حمایت و دفاع از کشور و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی قدردانی» کرده‌است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان پیشتر در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله علی خامنه‌ای، خواستار توجه بیشتر به حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران شده بود.
مولوی عبدالحمید نه فقط در این نامه که پیشتر نیز نسبت به ضرورت رفع «تبعیض» از اهل سنت نامه‌نگاری یا سخنرانی کرده بود٬ اما اولین بار است که جواب می‌گیرد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »