سلامتی اعتصاب کنندگان غذا در زندان رجائی شهر در معرض خطر است

????به مطالبات زندانیان سیاسی رسیدگی کنید

زیتون– جمعی از فعالین سیاسی و اجتماعی با توجه به اعتصاب طولانی مدت زندانیان سیاسی و عقیدتی زندان رجایی شهر خواستار «رسیدگی به مطالبات» آنها شدند.

به گزارش «زیتون» در این نامه سرگشاده تاکید شده که وضعیت زندانیان سیاسی رجائی شهر نگرانی جدی فعالین حقوق بشر، نیروهای آزادیخواه کشور و مجامع بین المللی را موجب شده است. امضا کنندگان این نامه با اشاره به اینکه «جان و سلامتی این زندانیان دارای بالاترین ارزش» است تاکید کرده‌اند که خواهان رسیدگی به مطالبات زندانیان سیاسی هستیم. مسئولیت جان و سلامتی اعتصاب کنندگان غذا با جمهوری اسلامی است.

متن کامل این نامه به همراه نام امضا کنندگان آن که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬ به شرح زیر است:

چند هفته است که بیش از ۵۰ تن از زندانیان سیاسی رجائی شهر کرج، پس از تفتیش توام با ضرب و شتم و بدون اجازه برداشتن وسایل شخصی از جمله داروها و نیز تلویزیون ها و یخچال های خریداری شده توسط خود زندانیان، به بند امنیتی و تازه منتقل شده اند. این بند مجهز به تعداد زیادی دوربین مداربسته و دستگاه های نظارتی و دارای حفاظ هائی است که آن را از باقی قسمت های زندان جدا می کند. در این بند که حتی سرویس های بهداشتی مجهز به دوربین های مدار بسته است، محرومیت های کم سابقه ای به زندانیان تحمیل شده است. گفته می شود حدود ۴۰ دوربین مدار بسته و احتمالا تعداد زیادی دستگاه های شنود و ارسال پارازیت، حریم خصوصی زندانیان را مورد تجاوز قرارداده است. مهم تر از همه این که نصب ورقه های فلزی مشبک در داخل و خارج پنجره های اتاق ها، جریان گردش هوا را شدیدا دچار اختلال کرده است. به خصوص این که سالن مزبور هیچ گونه دستگاه تهویه ندارد. در بند جدید زندانیان سیاسی از دسترسی به لوازم بهداشتی، لباس مناسب، مراقبت های مناسب پزشکی و ….. محروم شده اند. نتیجه این سیاست های سخت گیرانه اینک در چهره علیرضا رجائی قابل مشاهده است.
تعدادی از زندانیان سیاسی در اعتراض به این انتقال و وضعیت بند جدید، دست به اعتصاب غذا زده اند. از اعتصاب غذای آن ها حدود یک ماه می گذرد. خبرها حاکی از آن است که حال آنها وخیم و بسیار نگران کننده است. در بین اعتصاب کنندگان محمدنظری و رضا شهابی علاوه بر اعتراض به وضعیت بند جدید، خواهان رسیدگی به وضعیت حقوقی پرونده خود نیز هستند. قوه قضائیه به خواست زندانیان سیاسی پاسخ منفی داده و نسبت به وخامت وضعیت زندانیان اعتصابی بی تفاوتی نشان می دهد. پیگیری خانواده های زندانیان نیز راه به جایی نبرده است.

وضعیت زندانیان سیاسی رجائی شهر نگرانی جدی فعالین حقوق بشر، نیروهای آزادیخواه کشور و مجامع بین المللی را موجب شده است. اسما جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی رجائی شهر اعتراض کرده و گفته است: “من عمیقا از گزارش های مربوط به وخیم تر شدن شرایط پزشکی زندانیانی که در اعتصاب غذا به سر می برند نگرانم، همینطور در مورد شکنجه و بدرفتاری که پس از انتقال آنان به بند جدید کماکان ادامه دارد.”

ما امضاکنندگان این اعلامیه نگرانی خود را نسبت به وضعیت سلامتی زندانیان سیاسی که در اعتصاب غذا به سر می برند، اعلام می کنیم و خواهان پایان دادن به اقدامات غیرقانونی مسئولان امنیتی و قوه قضائی هستیم. جان و سلامتی این زندانیان برای ما بالاترین ارزش را دارد. زندانیان سیاسی به نقض حقوق انسانی خود و رفتارهای فراقانونی ارگان های امنیتی و قوه قضائیه و تحمیل شرایط کم سابقه امنیتی معترض هستند. ما خواهان رسیدگی به مطالبات زندانیان سیاسی هستیم. مسئولیت جان و سلامتی اعتصاب کنندگان غذا با جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی با پرکردن زندان ها از فرهیختگان جامعه و آزار و اذیت آن ها نمی تواند صدای اعتراض نسبت به استبداد حاکم را خاموش سازد. زندان جای فرهیختگان جامعه نیست. زندانیان سیاسی باید آزاد گردند.

امضاکنندگان
ابراهیم علیپور
احمد پورمندی
احمد رافت
احمد فرهادی
احمد نجاتی
اسماعیل ختائی
اسماعیل زرگریان
اشکبوس طالبی
اصغر خرسند
اکبر سوری
اکبر سیف
اکبر کریمیان
امیر اعتدالی
امیر بهبودی
ایرج نیری
آزیتا رضوان
بابک امیرخسروی
بهرام عباسی
بهروز بیات
بهروز خلیق
بهروز ستوده
بهروز فدائی
بهزاد کریمی
بیژن افتخاری
بیژن پیرزاده
پروین ملک
پروین همتی
تقی رحمانی
توران همتی
ثریا علی محمدی
جعفر حسین زاده
جعفر صدیق
جمشید اسدی
جمیله کدیور
حجت نارنجی
حسن جعفری
حسن زهتاب
حسن شریعتمداری
حسن کلانتری
حسن یوسفی اشکوری
حمید احمد زاده
حمید شیرازی
خسرو بندری
دارا نیروئی
داود نوائیان
راحله طارانی
رحیم قیومی
رضا اکرمی
رضا جاسکی
رضا جعفریان
رضا چرندابی
رضا درخشان
رضا علوی
رضا علیجانی
سیامک سلطانی
سیاوش قائنی
سیروس کسرائیان
سیروس مددی
شهرام فداکار
صادق کار
عزیز کرملو
عصمت بهرامی
علی پورنقوی
علی شاکری
علی صمد
علی کشتگر
علی کلائی
علی گوشه
علی مزروعی
علی موسوی خوئینی
علی مهرآسا
فاطمه حقیقت جو
فرخ نعمت پور
فردوس جمشیدی
فرزانه عظیمی
فرهاد روحی
فرهاد فرجاد
فرید اشکان
کامران امیری
کروش پارسا
کورش افطسی
کیوان ملکی
مجید سیادت
محسن حیدریان
محسن کاملی
محسن یلفانی
محمد برقعی
محمد بهبودی
محمد علی توفیقی
محمدصادق علی اصغری
محمود صدری
مرتضی صادقی
مرتضی کاظمیان
مریم اهری
مریم تنگستانی
مزدک لیماکشی
مسعود شب افروز
مسعود فتحی
مناف عماری
منصور انصاری
منصور فرهنگ
منصوره شجاعی
منوچهر گلشن
منوچهر مختاری
منوچهر مقصودی
مهدی ابراهیم زاده
مهدی امینی
مهدی پرویز
مهدی خانباتهرانی
مهدی فتاپور


مهران براتی
مهرداد بهارارا
مهرداد درویش پور
مهرزاد وطن آبادی
میترا صفاری
میثاق پارسا
میرحمید سالک
میلاد ملک
نوشابه امیری
وهاب انصاری
ویدا فرهودی
همایون مهمنش
یدالله بلدی
یوسف محمدی

۱۵ شهریور ۱۳۹۶ (۶ سپتامبر ۲۰۱۷)

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

سلامتی اعتصاب کنندگان غذا در زندان رجائی شهر در معرض خطر است

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »