گوگل استور نیز ایران را تحریم کرد

زیتون– پس از اپل٬ سیستم عامل اندروید نیز ایران را تحریم کرد. حذف اپلیکیشن‌های ایرانی در حالی وارد فاز جدید خود در سیستم عامل اندروید شده است که گوگل پلی به توسعه دهندگان جدید ایرانی اجازه داده است تا به پنل برنامه نویسی برای کشور ایران دسترسی پیدا کنند.
هنوز مقامات گوگل اظهار نظر رسمی در این باره نکرده‌اند اما در کنار تاکسی آنلاین اسنپ و تپسی ، اپلیکیشن زودفود متعلق به تپسی نیز از گوگل پلی حذف شده است.
پیشتر حدف تعدادی از اپلیکیشن‌هایی که به درگاه پرداخت‌های ایرانی (شبکه شتاب)متصل هستند توسط اپل٬ اعتراضاتی را در ایران بر انگیخت.
از اول شهریورماه اپلیکیشن اسنپ، تبسی و چند اپلیکیشن ایرانی پرطرفدار دیگر از فروشگاه اینترنتی اپل (آپ استور) حذف شد. پیش از این نیز دلیون، دیجی کالا، الوپیک، تخفیفان، علی بابا از اپ استور حذف شده بودند.
آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات، از اقدام اپل برای حذف اپلیکیشن‌های پرطرفدار ایرانی به دلیل تحریم انتقاد کرده و گفته این موضوع را پیگیری خواهد کرد. او در اعتراض به حذف این اپلیکیشن‌ها در توییتر با قول پیگیری حقوقی این جریان نوشت: «۱۱% سهم بازار گوشی ایران متعلق به اپل است. احترام به حقوق مصرف کننده امروزه یک اصل است که اپل رعایت نکرده. حذف اپ‌ها را پیگیری حقوقی می‌کنیم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »