روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل: ما تهدید نمی‌کنیم و زیر بار تهدید هیچ کس نمی‌رویم

زیتون– حسن روحانی، رییس جمهوری٬ در پنجمین نطق خود در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل٬ در پاسخ به سخنرانی روز گذشته دونالد ترامپ٬ گفت: «ادبیات جاهلانه، زشت، کینه‌توزانه ومشحون از اطلاعات غلط و اتهامات بی‌پایه‌ای که از زبان رییس جمهور آمریکا علیه ملت ایران دیروز در این مجمع محترم شنیده شد، نه تنها در شأن سازمان ملل نبود بلکه درتقابل باخواسته امروز ملت‌ها ازاین اجلاس-یعنی اتحاد دولت‌ها برای مقابله باجنگ وتروریسم- قرارداشت.»

به گفته حسن روحانی جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری نخواهد بود که برجام را نقض ­کند ولی در مواجهه با نقض آن عکس العمل متناسب و قاطع خواهد داشت تاکید کرد که اگر این توافق به دست «نااهلان عرصه سیاست» از بین برود، مایه تأسف خواهد بود و دنیا فرصت بزرگی را از دست خواهد داد؛ اما چنین اقدامی هرگز قادر نخواهد بود جمهوری اسلامی ایران را در مسیر پیشرفت و تعالی خود متوقف نماید.

رییس جمهوری ایران در هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان مل  افزود که توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران، از جمله توانمندی های موشکی، تنها جنبه دفاعی و بازدارندگی داشته و برای حفظ صلح و ثبات در منطقه، و جلوگیری از ماجراجویی بیخردان هدف گذاری شده است.
حسن روحانی همچنین ادامه داد: «با صدای بلند اعلام می­‌کنم که اعتدال منش و روش ملت بزرگ ایران است. اعتدال نه انزواطلبی است و نه استیلاجویی؛ اعتدال نه بی تفاوتی است و نه پرخاشگری. ما تهدید نمی‌کنیم و تهدید را از جانب هیچ کس نمی‌پذیریم.»

رییس جمهوری ایران در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد: «سلاح های مرگبار صادراتی زیبا نیست صلح زیباست. ما ظلم را نمی پسندیم و از مظلوم دفاع می کنیم. ما تهدید نمی‌کنیم و تهدید را از جانب هیچ کس نمی پذیریم. ما زبان تهدید را بر نمی تابیم. ما حامی مذاکره ایم از موضع برابر و متقابل.»
به گفته حسن روحانی «برجام سندی بین‌المللی است» و حاصل بیش از دو سال مذاکرات فشرده است که نتیجه آن، مورد حمایت شورای امنیت ملل متحد، و جامعه جهانی قرار گرفت و به صورت بخشی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در آمد. برجام متعلق به یک یا دو کشور نیست، برجام سند شورای امنیت، و متعلق به کل جامعه بین‌المللی است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »