دریابانی ایران یک لنج ماهیگیری دیگر را توقیف کرد

زیتون– رحیم جهانبخش٬‌فرمانده دریابانی جزیره کیش از توقیف یک لنج صیادی متعلق به یکی از «کشورهای حاشیه خلیج فارس» و بازداشت هفت ملوان آن خبر داد. او بدون اشاره به نام کشوری که لنج ماهیگری به آن تعلق دارد اعلام کرد که از ابتدای امسال هفت لنج متعلق به این کشورها توقیف و ۵۰ ملوان آنها بازداشت شده‌اند.
رحیم جهانبخش٬‌ امروز (شنبه) به مهر گفت که یک لنج متعلق به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس که به میزان ۱۰ مایل وارد آب‌های ایران شده بود، توقیف شده و هفت ملوان آن دستگیر شده‌اند.
به گفته جهانبخش، ملوانان این لنج «۴۵ قطعه از گونه‌های نادر کوسه‌ماهیان مشهور به کوسه بال‌سیاه را صید کرده بودند که صید هر قطعه آن ۳۰ میلیون تومان جریمه دارد.»
به گزارش فارس محمد عباسی دادستان کیش، نیز اعلام کرده است که پرونده این لنج در روز‌های آینده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری ارسال خواهد شد.
این هفتمین لنج ماهیگیری است که طی سال جاری توسط دریابانی ایران توقیف شده است.
در تیرماه امسال خبر توقیف دو لنج ماهیگیری متعلق به عربستان سعودی منتشر شده بود. مجید آقا بابایی، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور اعلام کرده بود که آن دو لنج توسط نیروهای منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران در استان بوشهر توقیف شده بود. ماهیگران بازداشت شده این دو لنج اتباع هند اعلام شده بودند.
پیش از آن«سه قایق ماهیگیری ایرانی توسط گارد مرزی عربستان سعودی در اواخر خردادماه توقیف شده بود که در جریان آن «یک صیاد ایرانی» کشته و «سه صیاد دیگر» بازداشت شده بودند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »