اختلاف ۳۲ هزار میلیاردی در بدهی‌های شهرداری تهران

زیتون–  شهردار تهران از «اختلاف ۳۲ هزار میلیاردی در بدهی‌های شهرداری تهران» خبر داد.
براساس گزارش مالی منتشر شده شهرداری تهران «فقط ۶۸ درصد از درآمدهای نقدی به خزانه واریز شده‌» و «پرسنل شهرداری ۵ هزار نفر از آمار اعلامی بیشتر است.»
خبرگزاری ایلنا بر همین اساس در گزارشی از بدهی ۵۲ هزار میلیارد تومانی این نهاد خبر داده و اعلام کرد که هزینه‌های شهرداری نیز بیش از هزار میلیارد تومان از درآمدهای آن بیشتر شده‌است.
براساس گزارش مالی منتشرشده از میزان درآمد و هزینه شهرداری تهران در شش‌ماهه اول سال، هزینه‌های شهرداری در شش‌ماهه اول سال هفت هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان و درآمدهای آن شش هزار و ۷۶۶ میلیارد تومان بوده‌است. به این ترتیب، هزینه‌های این نهاد در این مدت هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان از درآمد آن بیشتر شده‌است.
محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران همچنین خبر داد که به گفته محمدعلی نجفی بدهی‌های این نهاد را ۵۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده که ۳۰ هزار میلیارد تومان آن «بدهی قطعی است».
به گفته میرلوحی اما «بدهی واقعی از این هم بیشتر است»، چرا که بر اساس اساسنامه‌ها شرکت‌های وابسته شهرداری امکان گرفتن وام دارند و اگر همه اینها تجمیع و تلفیق شود، احتمال اینکه این میزان بیشتر شود نیز است.
محمد علی نجفی، شهردار تهران، سوم شهریور گفته بود که این نهاد بیش از ۱٫۷ برابر بودجه سال ۹۶ یعنی در حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.
به گفته نجفی، شهرداری تهران، «بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها (عمدتاً بانک شهر)، ۹ هزار میلیارد به پیمانکاران و پنج هزار میلیارد نیز برای پروژهای باز» بدهکار است.
اطلاعاتی که خبرگزاری ایلنا منتشر کرده مربوط به گزارشی محمد علی نجفی، شهردار جدید تهران، به اعضای شورای شهر است. قالیباف اما تمام گزارش‌های مربوط به فساد در شهرداری را رد و اعلام کرده که حتی یک مورد «تخلف سازمان‌یافته» در این نهاد وجود نداشته‌است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »