فرمانده سپاه: اگر آمریکا سپاه را گروه تروریستی بداند، سپاه نیز ارتش آمریکا را همسنگ داعش در نظر خواهد گرفت

زیتون– محمدعلی جعفری٬ فرمانده سپاه پاسداران به احتمال قرار گرفتن این نیروی نظامی جمهوری اسلامی ایران در فهرست «سازمان‌های تروریستی آمریکا» اعتراض کرد و گفت اگر این خبر صحیح باشد «ارتش آمریکا را همسنگ داعش» در نظر خواهیم گرفت.
طی روزهای گذشته چند رسانه‌ آمریکایی خبر داده بودند که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، قرار است به زودی سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.
محمدعلی جعفری٬ امروز در واکنش به این خبر در جلسه شورای راهبردی سپاه گفت: «در صورتی که اخبار پراکنده موجود در خصوص حماقت دولت آمریکا مبنی بر درنظر گرفتن سپاه به عنوان گروه تروریستی صحیح باشد، سپاه نیز ارتش آمریکا را در سراسر جهان بویژه منطقه خاورمیانه، همسنگ داعش در نظر خواهد گرفت.»
به گفته فرمانده سپاه «تحریم‌های جدید آمریکا شانس هرگونه تعامل را برای همیشه از بین خواهد برد»، او همچنین تاکید کرد: «این تحریم‌ها تجربه برجام را برای ما کامل می‌کند و آن تجربه این است که گفت‌وگو برای آمریکا ابزار فشار و دشمنی است نه تعامل یا حل مسئله.»
سردار جعفری همچنین هرگونه مذاکره با آمریکا درباره مسائل خاورمیانه را رد کرد و گفت که «جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد مسائل منطقه را در جایی غیر از میز مذاکره حل کند، نه حرفی برای مذاکره وجود دارد و نه طرفی برای آن.»
جعفری افزود که ایران اعمال تحریم‌های تازه در چارچوب «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها« موسوم به قانون کاتسا را به منزله «خروج یک جانبه آمریکا از برجام» تلقی خواهد کرد.
این قانون علیه ایران، روسیه و کره شمالی به تصویب کنگره آمریکا رسیده و دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور روز دوم اوت آن را امضاء کرده است.
فرمانده سپاه پاسداران همچنین تهدید کرد اگر قانون تحریم‌های جدید آمریکا اجرا شود «این کشور باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود تا شعاع دو هزار کیلومتری برد موشک‌های ایران را منتقل کند.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »