اقدام متقابل مجلس ایران

سپاه با نیروهای آمریکایی همانند گروه های تروریستی برخورد کند

زیتون– کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بیانیه‌ای به دنبال اظهارات اخیر رییس‌جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران، اعلام کرد: «سپاه حق دارد با نیروهای آمریکایی همانند گروه های تروریستی برخورد کند.»
اعضای این کمیسیون در بیانیه خود مدعی شدند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه سال‌های پس از پیروزی انقلاب «مهمترین نقش را در پاسداری از نظام جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های انقلاب اسلامی و مردم ایفا نموده است» و همچنین «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول سال‌های اخیر نقش ارزشمندی در برقراری امنیت در عراق و سوریه و مبارزه با گروه‌های تروریستی به ویژه داعش که دست پرورده آمریکا در جهان هستند ایفا نمود و اگر این نقش‌آفرینی نبود امروز این منطقه حساس دچار بحران‌های نگران‌کننده‌ای بود.»
از همین رو این فراکسیون ضمن محکوم کردن اظهارات رییس جمهوری آمریکا در خصوص تروریستی خواندن سپاه، اعلام کرد که اگر چنین «اظهارات احمقانه‌ای» بخواهد محقق شود کمیسیون از «هر اقدام متقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه نیروهای آمریکایی که طبق ماده ۴ قانون مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا حامی گروه‌های تروریستی هستند حمایت می‌نماید و اعلام می‌کند سپاه حق دارد همانگونه که با گروه‌های تروریستی برخورد می‌کند با آنها نیز برخورد نماید.»
طی روزهای گذشته چند رسانه‌ آمریکایی خبر داده بودند که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، قرار است به زودی سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.
همچنین رییس دادگستری استان تهران اعلام کرد که ۳۰۰ رای علیه دولت آمریکا در محاکم این استان صادر شده است. به گفته غلامحسین اسماعیلی، رقم محکومیت ایالات متحده را بالغ بر ۱۱۰ میلیارد دلار است.
نمایندگان مجلس در سال ۹۶ قوه قضائیه را موظف کرده بودند شعبه یا شعب ویژه‌ای را به منظور رسیدگی به شکایات کسانی که از «ناحیه تحریم‌های غیرقانونی آمریکا» یا آنچه نمایندگان مجلس «اقدامات ماجراجویانه تروریستی آمریکا در منطقه» می‌نامند، صدمه یا خسارت می‌بینند، اختصاص دهد.
رییس دادگستری استان تهران در این رابطه توضیح داد: «تا به امروز قریب به سیصد رای به نفع شهروندان‌مان و علیه دولت آمریکا صادر کردیم که رقم محکومیت دولت آمریکا در این پرونده‌ها بالغ بر ۱۱۰ میلیارد دلار است.»
این مقام قضایی همچنین مدعی شده که آرای صادره در محاکم تهران علیه دولت آمریکا، «به گونه‌ای است که در صحنه‌های بین‌المللی کاربرد خاص خود را دارد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

اقدام متقابل مجلس ایران

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »