التیماتوم حشدی شعبی و ارتش عراق به پیشمرگه برای تخلیه‌ی کرکوک

زیتون– ارتش عراق در مرز کرکوک به «پیشمر‌گه‌های اقلیم کردستان» اطلاع داده است که باید تا ساعت ۱۲ شب، عقب‌نشینی کنند.

در پاسخ به فرمان ارتش عراق٬ کمال کرکوکی یکی از فرماندهان پیشمرگه‌ گفت که «به هر اقدامی از جانب ارتش عراق، به تندی پاسخ خواهیم داد.‌»

کمال کرکوکی، به وب‌سایت روداو گفت: «ارتش عراق و حشدی شعبی، تاکید دارند که پیشمرگه منطقه را تخلیه کند و خواسته‌اند که تا ساعت ۱۲ شب، عقب نشینی کنند.»

این فرمانده پیشمرگه افزود با توجه به اینکه ارتش عراق می‌خواهد از مرز محوری غرب کرکوک به پیشمرگه‌ها حمله کند بعد از ساعت ۱۲ شب هر گونه تحرکی به معنای آغاز جنگ است و هر گونه پیشروی ارتش عراق با واکنش شدید پیشمرگه‌های اقلیم کردستان روبرو خواهد شد.

ساعت ۲ شب، مهلت سپاه عراق و حشدی شعبی به کردها به پایان می‌رسد. سعد حدیثی سخنگوی دولت عراق در این باره گفت هیچ مهلتی را برای عقب نشینی تعیین نکرده‌ایم، اما پیشمرگه‌ها باید عقب نشینی کنند تا نیروهای عراقی در منطقه مستقر شوند.

نیروهای نظامی اقلیم کردستان ۲۱ مهرماه به شهر کرکوک اعزام شده بودند. اعزام این نیروها به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم دولت عراق برای آغاز عملیاتی برای به دست گرفتن کنترل این شهر مهم نفتی صورت گرفته است.

بی‌بی‌سی فارسی خبر داد حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق خبرها در مورد حمله قریب‌الوقوع ارتش عراق به کرکوک را تکذیب کرده اما گزارش‌ها حاکی از اعزام کاروانی از نیروهای عراقی در حال حرکت به سوی کرکوک هستند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »