ارتش عراق کنترل کرکوک را به دست گرفت

زیتون– دولت عراق از کنترل «بدون درگیری» نیروهای عراقی بر بخش‌هایی از شهر کرکوک خبر داده‌اند.
خبرگزاری رویترز گزارش داده است که یک گروه ویژه نیروهای عراقی توانسته است ساختمان‌های دولتی در مرکز شهر کرکوک را بدون درگیری تصرف کند و حیدر العبادی دستور داده که پرچم عراق برفراز این ساختمان‌ها بر افراشته شود.
عملیات نیروهای عراقی برای کنترل شهر کرکوک در شمال شرق عراق از نیمه‌شب گذشته آغاز شد. ارتش عراق و نیروی‌های حشدالشعبی بدون آن که با مقاومت جدی پیشمرگ‌های کرد روبرو شوند در عرض مدت کوتاهی به داخل شهر راه پیدا کردند.
هم‌زمان با پیشروی سریع نیروهای عراقی با همراهی گروه‌های شبه‌نظامی از جمله نیروهای عمدتا شیعه حشد الشعبی، هزاران نفر از ساکنان کرکوک از این شهر گریخته‌اند.
ارتش عراق همراه با شبه‌نظامیان شیعه برای بازپس گرفتن مناطق مورد اختلاف با اقلیم کردستان در کرکوک به سمت این شهر پیشروی کردند. برخی فرماندهان پیشمرگه‌ها گفته اند که نیروهای سپاه پاسداران نیز در کنار نیروهای عراق در اطراف کرکوک حضور دارند.
طی روزهای گذشته نیز اخباری مبنی بر حضور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در کردستان منتشر شده بود که بعد از آن سفر ایران مرزهای زمینی‌اش را به روی اقلیم کردستان عراق بست.
تنش میان حکومت مرکزی عراق و اقلیم کردستان از سوم مهرماه که همه‌پرسی استقلال در مناطق کردنشین برگزار شد بالا گرفته است. در آن همه‌پرسی بیش از ۹۲ درصد شرکت‌کنندگان به استقلال از عراق رای دادند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »