مخالفت رهبری با گزینه‌های وزارت علوم

زیتون– محمود صادقی٬ نماینده مجلس در حساب کاربری‌اش در توییتر خبر از مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با گزینه‌های پیشنهادی ریاست جمهوری برای وزارت علوم داد.
او در این باره نوشت: «بنابر اظهار مسئولان ذیربط، رئیس جمهور تاکنون بیش از ۱۰ گزینه برای وزارت علوم معرفی کرده که موردتأیید رهبری قرار نگرفته اند!»
علی مطهری٬ نایب رییس مجلس نیز پیشتر با انتقاد از تعلل در معرفی وزیر پیشنهادی علوم از سوی دولت از رئیس‌جمهور خواست کسی را که خودش اصلح می داند، معرفی کند و منتظر اعلام رضایت دیگران نباشد.
علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا درباره زمان معرفی وزیر پیشنهادی علوم از سوی دولت گفته بود: «علت طولانی شدن معرفی وزیر علوم به روش آقای روحانی بر می گردد. ایشان می خواهد رضایت همه نهادها و دفتر رهبری را جلب کند و چنین چیزی ممکن نیست. در واقع حق مجلس ضایع می شود. تنها نهادی که باید نظر بدهد، مجلس است. رئیس‌جمهور باید گزینه پیشنهادی خود را معرفی کند و مجلس باید نظر بدهد.»
طبق سنتی ورای قانون اساسی رهبر جمهوری اسلامی در مورد چهار وزیر کشور٬ دفاع٬ امور خارجه و اطلاعات٬ اعمال نظر می‌کند. این روش از دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی آغاز و تا کنون ادامه دارد. اما حسن روحانی برای تشکیل کابینه دوزادهم در مورد وزرای دیگر از جمله ارشاد و علوم نیز معرفی وزیر را مشروط به تایید رهبری کرد.
همین موضوع باعث بی وزیر ماندن این وزارت خانه تاکنون و اعتراض مجلس شده است.
محمود صادقی همچنین خبر داد که معرفی فرجی‌دانا و ضیا هاشمی نیز به عنوان وزیر علوم منتفی شده است. به گفته او «هر گزینه‌ای مطرح مییشود طی روش غیرقابل قبولی می‌گویند مورد تایید نیست.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »