تلاش سنا برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران

زیتون– دو تن از مقام‌های ارشد مجلس نمایندگان آمریکا خبر داده‌اند که هفته آینده طرح تحریم‌های تازه‌ای در رابطه با برنامه موشکی ایران و گروه حزب‌الله لبنان را به رای می‌گذارند.
بر اساس گزارشی که خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر کرده است، باب کورکر و تام کاتن در حال تهیه طرحی هستند که بر اساس آن تحریم‌های جدیدی در مورد ایران وضع خواهد شد.
کوین مک‌کارتی، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده و اد رویس، رییس کمیته روابط خارجی این مجلس، در بیانیه‌ای که به خبرگزاری رویترز ارسال شده، گفته‌اند «این وظیفه کنگره است تا با قوه مجریه برای اجرای راهبردی روشن و مشخص علیه رفتارهای عاری از حس مسئولیت از طرف ایران، همکاری کند.»

مک‌کارتی و رویس در این بیانیه گفته‌اند «اقدامی فوری در این راستا، هفته آینده در مجلس نمایندگان، با رای‌گیری در مورد تحریم‌های بیشتر علیه حزب‌الله و برنامه توسعه موشکی ایران، شکل می‌گیرد.»
در این طرح که هنوز پیش‌نویس آن نهایی نشده و در اختیار اعضای مجلس سنا قرار نگرفته، در صورتی که ایران به هرگونه آزمایش، پرتاب، تولید یا استقرار موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک جنگی اقدام کند تحریم‌های لغو شده علیه این کشور دوباره فعال خواهند شد.
این شرط شامل هرگونه تلاش برای تغییر کاربری موشک‌های فضاپیما با مقاصد علمی به موشک‌های قاره‌پیما هم می‌شود.
به گفته آسوشیتدپرس این پیش‌نویس، در صورتی به قانون تبدیل شود، به‌خودی خود ناقض توافق اتمی شش قدرت جهانی و ایران در تیر ماه دو سال پیش «نیست»، بلکه اقداماتی موازی را در پی می‌گیرد که شاید در نهایت این توافق را در مرز سقوط قرار دهد؛ زیرا خواسته‌هایی که پیش‌تر توافقی در مورد آن‌ها نشده‌است را مطرح می‌کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »