نایب رییس مجلس: مصوبه مربوط به اعمال محدودیت علیه خاتمی را منتشر کنید

زیتون– علی مطهری٬ نایب رییس مجلس تاکید کرد که باید «محدودیت‌های جدید» وضع شده در مورد محمد خاتمی٬ شفاف شود.
حسین نجات، جانشین رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران اخیرا گفته بود که محدودیت‌های رییس جمهوری اصلاحات «همان‌هاست که سال ۸۹ تصویب شده و چیز جدیدی نیست.»
با این حال چند روز پیش نیروهای امنیتی  تلاش کردند تا مانع خروج رییس‌جمهوری سابق ایران از منزل خود شوند. پیشتر نیز به همین روش چند بار مانع از حضور محمد خاتمی در مراسم های خاص شده بودند.
نایب رییس مجلس٬ امروز در وب‌سایت شخصی‌ خود نوشت «خوب است متن مصوبه مورد نظر جناب آقای نجات به اطلاع عموم برسد.»
مطهری همچنین تاکید کرد که چنین اقدام‌هایی خلاف قانون اساسی است و قوه قضائیه باید پس از مراحل قانونی در دادگاه، در این موارد تصمیم بگیرد.
به گفته نایب رییس مجلس نمی شود عده‌ای در پشت پرده تصمیماتی بگیرند و هرچند وقت یک بار از نزول آیه‌ای خبر بدهند و به هیچ کس هم پاسخگو نباشند، نه به مجلس و نه مستقیما به مردم.
جمهوری اسلامی از زمان تاسیس از حصر به عنوان ابزاری سیاسی برای خاموش کردن صدای مخالفان استفاده کرده است؛ آیت‌الله منتظری٬ میرحسین موسوی٬ زهرا رهنورد و مهدی کروبی از جمله چهره‌هایی هستند که بدون برگزاری دادگاه و محاکمه به حصر کشیده شده‌اند.
مطهری که از جمله چهره‌های شاخصی است که برای رفع حصر رهبران «جنبش سبز» در این مدت تلاش کرده است٬ در این رابطه تاکید کرد که عده‌ای ناشناخته مصلحت نظام را تشخیص می‌دهند و هرکس را که صلاح بدانند در حصر و محدودیت قرار می‌دهند و هر وقت هم صلاح بدانند، مثلا نزدیک به موت او، وی را آزاد می‌کنند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »