وزرای علوم و نیرو فردا به مجلس معرفی می‌شوند

زیتون– دو ماه پس از معرفی کابینه دوازدهم و اداره وزارت آموزش عالی با سرپرست٬ در نهایت منصور غلامی به عنوان نامزد «به تن کردن ردای وزارت آموزش عالی»٬ فردا به مجلس معرفی می‌شود.
منصور غلامی٬ رییس دانشگاه بوعلی سینای همدان و استاد تمام دانشکده کشاورزی آن است. او پیش‌تر نیز در دولت محمد خاتمی ریاست این دانشگاه بر عهده داشت.
معرفی غلامی که پیشتر زمزمه‌هایی از آن به گوش می‌رسید اما٬ با استقبال دانشگاهیان مواجه نشد.
پنج‌شنبه گذشته فعلان توییتری در هشتگی با عنوان #دانشگاه_تنهاست٬ نسبت به سیاست‌های حسن روحانی در حوزه آموزش عالی اعتراض کردند. یکی از مهمترین محورهای اعتراضشان نیز همین معرفی احتمالی رییس دانشگاه بوعلی سینا به عنوان وزیر علوم بود.
رییس دانشگاهی که به گفته فعالان دانشجویی رویکردی ضد اصلاح طلبانه دارد.
به گفته بهروز نعمتی٬ سخنگوی هیئت رییسه٬ فردا رضا اردکانیان نیز به عنوان وزیر نیرو در صحن علنی معرفی خواهد شد. پیش‌تر حبیب‌الله بی‌طرف به عنوان نامزد وزارت نیرو به مجلس معرفی شده بود اما نتوانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را جلب کند.
رضا اردکانیان عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و متخصص بین‌المللی مدیریت منابع آب و محیط زیست است. اردکانیان به عنوان مدیر مؤسس انستیتو دانشگاه سازمان ملل در زمینهٔ مدیریت بهم پیوسته منابع زیست‌محیطی (آب، خاک و پسماند) تحت نام UNU-FLORES و نیز استاد تمام منتخب دانشگاه فنی درسدن آلمان نیز مشغول به فعالیت است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »