????صدیقه وسمقی بازداشت شد

زیتون– صدیقه وسمقی امروز بازداشت شد.
صدیقه وسمقی، شاعر، نویسنده، اسلام پژوه و عضو دوره اول شورای شهر تهران که هنگام بازگشت به‌کشور در فرودگاه امام خمینی  برای ساعاتی بازداشت شده بود٬ امروز به دادسرای شهید مقدس اوین احضار و بازداشت شد.
به گزارش «زیتون» او در دادگاهی ۱۲ دقیقه‌ای به ریاست قاضی مقیسه محاکمه و در ابتدا قرار وثیقه سه میلیاردی برای او صادر شد. پس از آن مبلغ قرار به یک میلیارد کاهش یافت؛ اما در نهایت با تغییر رای رییس دادگاه قرار بازداشت برای این نویسنده و اسلام پژوه صادر و او به بند زنان زندان اوین منتقل شد.
او یک روز پس از بازگشت به ایران نیز به دادسرای اوین مراجعه کرده بود و ماموران دادسرای اوین به او گفته‌ بودند: «پرونده‌تان نیامده .بروید هر موقع آمد خبرتان می‌کنیم.»
صدیقه وسمقی  در زمان حضور در خارج کشور، وی به طور غیابی از سوی دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شده بود.
خانم وسمقی در سال ۲۰۱۱ از ایران خارج و به عنوان استاد میهمان در دپارتمان اسلام‌شناسی دانشگاه جورج آگوست گوتینگن آلمان مشغول به فعالیت شده بود.
وسمقی به دعوت دانشگاه گوتینگن آلمان برای تدریس در دپارتمان اسلام شناسی آن دانشگاه در فروردین ۱۳۹۰ به خارج از کشور آمد و پس از یکسال به سوئد دعوت شد. او نویسنده مهمان شهر فرهنگی و دانشگاهی اوپسالا بود و با دانشکده حقوق دانشگاه اوپسالا همکاری آموزشی و پژوهشی داشت. وی در این مدت دو کتاب «حتما راهی هست» (یادداشت های سخنگوی اولین دوره شورای شهر تهران) و «بازخوانی شریعت» را منتشر کرد.
او پس از اتمام کتاب اخیر خود علیرغم دعوت دانشگاه های متعدد از وی جهت همکاری علمی، قصد خود برای بازگشت به کشور را اعلام و گفته بود: «از ابتدا که به صورت قانونی به خارج از کشور آمدم قصد ماندن نداشتم  وپس از انتشار کتاب اخیرم به ایران بازخواهم گشت.»
بنا به گفته وکیل او٬ پیشتر با شکایت وزارت اطلاعات٬ شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به صورت غیابی وی را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به پنج سال حبس محکوم کرده بود. خانم وسمقی این حکم را غیر قانونی وناعادلانه دانسته و با اطلاع از صدور این حکم به ایران بازگشت.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »