ظریف: اگر مدافعان حرم نبودند دمشق، بغداد و اربیل در دست داعش بود

زیتون ـ محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا درباره نقش تنش‌زای ایران و سپاه پاسداران در منطقه، گفت: «اگر فداکاری‌های مدافعان حرم نبود الان در دمشق، بغداد و اربیل دولت داعش مستقر بود.»
جواد ظریف که شب گذشته ( ۳۰ مهر) در یک نشست خبری در پایتخت آفریقای جنوبی سخن می‌گفت، در ادامه افزود: «متاسفانه متحدان آمریکا که برای چپاول دلارهای نفتی آنها این خوش‌خدمتی و خوش‌رقصی‌ها را برای آنها انجام می‌دهند عامل بی‌ثباتی و بحران در منطقه بودند.»
پیش از این صبح روز یکشنبه رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا که در ریاض به سر می‌برد در نشست کوتاهی که به همراه عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان در ریاض با خبرنگاران داشت، سپاه پاسداران ایران را متهم کرد که منطقه را به نابودی کشانده و از اروپایی‌ها خواست به تحریم‌هایی بپویندند که دولت ایالات متحده علیه ایران برقرار کرده است.
محمد جواد ظریف در سفر خود به آفریقا و همچنین در توئیتر خود به آمریکا هشدار داد که هر چه زودتر دیدگاه غلط خود را اصلاح کند و از «حمایت عربستان سعودی در کشتار کودکان و سالخوردگان یمن» دست بردارد.
دور جدید تنش‌های میان ایران و امریکا بر سر سپاه پاسداران بعد از سخنان اخیر دونالد ترامپ در ۲۱ مهرماه سال جاری که در آن سپاه پاسداران ایران را «بازوی اجرایی ایران در منطقه برای بی ثبات سازی» خوانده بود، آغاز شد. بعد از این اظهارت خزانه‌داری ایالات متحده در بیانیه‌ای، از تحریم نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خبر داد. در این بیانیه نام سپاه در لیست دستور اجرایی مقابله با تروریسم جهانی قرار گرفته است.
بعد از این اقدام جمهوری اسلامی ایران نیز تهدید کرد که اگر آمریکا سپاه پاسداران را تحریم کند، اقدام به مقابله خواهند کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »