تجمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به وزیر پیشنهادی علوم

زیتون– دانشجویان دانشگاه‌های علامه طباطبایی و پلی‌تکنیک تهران امروز در اعتراض به معرفی منصور غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم تجمع کردند.
شنبه ۲۹ مهرماه٬ حسن روحانی در نامه‌ای به رییس مجلس، منصور غلامی را برای اخذ رای اعتماد به وزارتخانه‌ تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد. دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک با در دست داشتن پلاکاردهایی تاکید کردند که «وزارت علوم جای مردودین دانشگاه‌ نیست» و دانشجویان خواستار «دانشگاه مستقل و آزاد هستند.» آنان همچنین خواستار شنیده شدن صدای دانشجویان شدند.
دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین نیز امروز در اعتراض به «معرفی وزیر ناهمسو با مطالبات دانشجویان» دست به اعتراض زدند.
دو ماه پس از معرفی کابینه دوازدهم و اداره وزارت آموزش عالی با سرپرست٬ در نهایت منصور غلامی به عنوان نامزد «به تن کردن ردای وزارت آموزش عالی»٬ فردا به مجلس معرفی می‌شود.
منصور غلامی٬ رییس دانشگاه بوعلی سینای همدان و استاد تمام دانشکده کشاورزی آن است. او پیش‌تر نیز در دولت محمد خاتمی ریاست این دانشگاه بر عهده داشت.
معرفی غلامی که پیشتر زمزمه‌هایی از آن به گوش می‌رسید اما٬ با استقبال دانشگاهیان مواجه نشد.
پنج‌شنبه گذشته فعالان توییتری در هشتگی با عنوان #دانشگاه_تنهاست٬ نسبت به سیاست‌های حسن روحانی در حوزه آموزش عالی اعتراض کردند. یکی از مهمترین محورهای اعتراضشان نیز همین معرفی احتمالی رییس دانشگاه بوعلی سینا به عنوان وزیر علوم بود.
رییس دانشگاهی که به گفته فعالان دانشجویی رویکردی ضد اصلاح طلبانه دارد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »